جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رفیعی مرکز خدمات

حوزه/ معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: 40 هزار طلبه متاهل فاقد مسکن درسراسر کشور وجود دارد که در راستای حل این مشکل، طرح جامع مسکن تدوین شده است.

حجت الاسلام رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه بر اساس سیاستی که از چندین سال پیش آغاز کرده، بنا دارد مشکلات مسکن طلاب را در سراسر کشور ساماندهی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا از سال 1380 ده هزار واحد در شهر پردیسان قم و بیش از دو هزار واحد دیگر نیز در سایر استان های کشور ساماندهی شده است.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: در شهر تبریز نزدیک به هزار و 300 طلبه متاهل فاقد مسکن وجود دارد که در صددیم با برنامه ریزی ها و هماهنگی هایی که با مدیران استانی و نماینده ولی فقیه در استان، صورت می گیرد، بتوانیم قدم بزرگی را برای طلاب برداریم.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع مسکن، خاطر نشان کرد: در این طرح چند محور مطرح شده که محور اول تمرکز زدایی است، بنابراین در قم ساخت و ساز مسکن برای طلاب نخواهیم داشت و تلاش بر این است که طلاب در موطن خود برای مسکن اقدام کنند.

 حجت الاسلام رفیعی افزود: طبق آخرین آمار جمع آوری شده، 40 هزار طلبه متاهل فاقد مسکن درسراسر کشور داریم که نیازمند عزم جدی مسئولان برای رفع این مشکل است

وی اضافه کرد: نکته دیگر، مسئله رهن و اجاره است، در این راستا سعی بر این است که با ایجاد صندوق  قرض الحسنه، طلاب با سپرده گذاری، بعد از چند سال بتوانند از وام های این صندوق بهره ببرند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان گفت: طرح دیگری که در این مرکز تصویب شده، طرح خود اظهاری مسکن می باشد و از این به بعد هر اقدامی در راستای مسکن طلاب با اتکا به آمار طرح خود اظهاری خواهد بود، شرط اقدام مرکز خود اظهاری طلاب می باشد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha