پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: تشیع لندنی به ترویج خرافات و قمه زنی می پردازد و اسم اسلام را با قمه زنی و خرافات پیوند می زند و مقابله با آن وظیفه علماء است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، شامگاه سه شنبه، در مراسم سوگواری شب شهادت حضرت امام هادی(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم، علماء، طلاب و هیئات دانشجویی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، برگزار شد، با تسلیت این مناسبت و لزوم تعظیم شعائر اسلامی در جامعه، افزود: جانشین رسول الله(ص) باید افرادی باشند که علاوه بر معصوم بودن که شرط امامت است، اعلم بودن نسبت به همه مردم  و هدایت کنندگی جامعه را نیز دارا باشند

وی با بیان این مطلب که آیا کسی که هدایت کننده مردم به سوی حق است شایستگی رهبری را دارد یا کسی که خودش نیاز به هدایت دارد، افزود: برای هر جامعه ای هدایت کننده ای لازم است که صاحب علم الهی و لدنی باشد و برادران اهل سنت در این مورد با ما اتفاق نظر دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: جانشین رسول الله(ص) باید ویژگی های پیامبر اکرم(ص) را داشته باشد که از مهمترین آن ها عصمت که عبارت است از تقوایی که هیچ گونه گناهی از وی سر نزند و دیگری اعلم بودن نسبت به تمام مردم جامعه است.

وی افزود: همه امامان ما در زمینه های مختلف اعتقادی، اخلاقی و فقهی بیانات و مطالبی خاص داشتند، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در شرایطی بودند بنی امیه در حال سقوط بودند و از این شرایط استفاده کردند و مشغول تربیت شاگردان متبحر و بزرگی شدند، لذا از این دو بزرگوار مطالب علمی فراوانی داریم.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: تربیت شاگردان و مبارزه با جریان‌ فتنه‌گران قرآن و غالیان را از دیگر فعالیت‌های امام هادی(ع) برشمرد و افزود: امام هادی(ع) 185 شاگرد ممتاز را تربیت کرد که جناب عبدالعظیم حسنی یکی از آن شاگردان بود.

وی با اشاره به آیات پایانی سوره آل عمران، و ضمن بیان این مطلب که پروردگار متعال در این سوره سه دستور را نسبت به مسلمانان نازل کرده است که عبارت است از: صبر بر معصیت، مصیبت و اطاعت و دوم صبر دسته جمعی و سوم مرزداری از پیشوایان دینی، افزود: منظور از مرزداری از پیشوایان دینی در خط مقدم بودن و دفاع از اسلام و پاسداری از عقاید و افکار جامعه اسلامی است علی الخصوص در زمان حاضر که تهاجم فرهنگی گسترده ای علیه جوانان مسلمان صورت گرفته و دشمن به طور مداوم در حال سم پاشی و شبهه افکنی است تا جوانان و مردم مومن و مسلمان را به انحطاط کشانده و حرکت آنان را متوقف نماید.

وی اضافه کرد: علماء و روحانیون و دانشگاهیان و دانشجویان عزیز ارتباط خود را با یکدیگر تقویت و گسترش دهند و حشر و نشر داشته باشند و در جهت بصیرت افزایی و شبهه زدایی جوانان تلاش نمایند، چرا که هجمه شدید و بی سابقه ای علیه تشیع در حال جریان است و دشمن با استفاده از ابزار های مختلف در حال اسلام هراسی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ایستادگی و مبارزه با افراط ها و تفریط ها و مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وظیفه علماء و روحانیت و خواص جامعه است.

وی تصریح کرد: تشیع لندنی به ترویج خرافات و قمه زنی می پردازد و اسم اسلام را با قمه زنی و خرافات پیوند می زند و این فرقه باید هر چه زودتر برچیده شود.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: مسلمانان شیعه و سنی دنیا باید آگاه باشند و نگذارند توطئه های دشمنان در آنان اثر کند و بیش از پیش باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ نموده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: تشیع لندنی در حال ترویج خرافات و قمه زنی بوده و علیه امام(ره)، رهبری، شهید مطهری، آیت الله بهجت(ره)، و سایر بزرگان فعالیت کرده و سم پاشی کرده  و تفرقه افکنی می کند و اگر ما از اسلام نابی محافظت و حراست نکنیم، در پیشگاه الهی مسئول خواهیم بود.

وی در پایان  اضافه کرد: علماء و روحانیت معظم باید با اطلاعات کافی و مستدل وارد میدان شده و از اسلام ناب و انقلاب دفاع کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha