جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام قهرمانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، توجه به ورزش و نشاط روحی طلاب را در کنار امر تحصیل و تهذیب نفس زمینه ساز موفقیت و پویایی طلاب در جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر درخشش جوانان طلبه در جشنواره فرهنگی- ورزشی «جام شهدای روحانی»، اظهارداشت: توجه به امر ورزش و سلامت در کنار ارزش هایی چون تحصیل و تهذیب نفس می تواند تضمین کننده نشاط روحی و معنوی طلاب و تلاشگران عرصه دین و معنویت باشد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن ورزش در مدارس علمیه، تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال های گذشته نوید بخش استقبال و رغبت طلاب به امر ورزش و سلامت جسمانی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، فراهم ساختن زیر ساخت های ورزشی در راستای تضمین سلامت جسمانی در حوزه های علمیه را نیازمند همکاری دوسویه مسئولین و تجهیز امکانات عنوان کرد و افزود: طلاب بایستی در کنار تحصیل و ، در راستای حفظ سلامت روحی و جسمی خود به امر ورزش اهمیت بیشتری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی، جسم سالم را در گرو حرکت در مدار سلامت و تندرستی دانسته و ابراز داشت: اگر طلبه ای در آینده بخواهد در سنگر تبلیغ، تدریس یا به عنوان یک پژوهشگرفعالیت کند و در خدمت دین اسلام و جامعه باشد لازمه این خدمتگزاری داشتن جسم سالم است.

وی، برخورداری از سلامت جسمانی را از ضروریات یک طلبه موفق و پویا دانست و گفت: یکی از اهداف و برنامه های حوزه علمیه آذربایجان شرقی، تشویق و ترغیب طلاب  به ورزش و فراهم سازی سازی بستر ورزش در کنار تحصیل و تهدیب است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha