دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برگزاری اردو های مختلط، تشکیل برخی جلسات، همایش ها و نشست های سیاسی که مغایر با ارزش های اسلامی و انقلابی است، هم چنین وضعیت حجاب و عفاف در برخی دانشگاه‌ها بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در همایش مدرسین درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، گفت: جوانان ما باید بدانند که در طول این سی و چند سال، علی الخصوص انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، چه بر سر این مملکت گذشته و اساتید و معلمین عزیز باید نسبت به این امر مهم معرفت افزایی نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در تحریر الوسیله حضرت امام خمینی(ره) نیز آمده که اگر بلاد مسلمانان از طرف متجاوزین مورد حمله قرار گیرد بر همه مسلمانان واجب است که دفاع نمایند، اگر چه با صرف مال و حتی جان، فلذا دفاع بر هر مکلفی و با هر وسیله ای که ممکن است بدون قید و شرط دفاع کند.

وی اذعان کرد: دفاع از مملکت قید و شرط ندارد و علاوه  بر این که مسئله‌ای شرعی است، یک مسئله فطری نیز می‌باشد.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: غزوات و جنگ‌هایی که در صدر اسلام اتفاق افتاده، غالباً جنبه دفاعی داشته و آنجایی که مسلمانان احساس نمایند متجاوزین قصد حمله به آن ها را دارند، باید آماده دفاع از خود شوند.

وی افزود: در اسلام، اجازه دفاع به همه انسان هایی که مورد ظلم واقع شده اند داده شده، چرا‌که اگر این اجازه داده نمی شد و کسی در مقابل تجاوزات و ظلم های دیگران مقابله نمی کرد، ظلم دنیا را فرا می گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اسلام در کنار دستورات دفاعی، دستورات اخلاقی مهمی نیز داده و هیچ وقت اجازه مسموم کردن آب های دشمن، کشته شدن حیوانات، اذیت و آزار و قتل زنان و کودکان و... را نداده و همه این ها نشان دهنده این است که اسلام دین صلح و دوستی بوده و جز در ضرورت با کسی جنگ نمی کند.

وی در ادامه با بیان این که اسلام اجازه ساخت بمب اتمی و سلاح های شیمیایی را نداده است، افزود: دشمنی که خود از سلاح های شیمیایی استفاده می کند و مدام در حال توسعه و گسترش این تجهیزات است مکرراً تهمت ساخت چنین بمب هایی را به ایران اسلامی می زند، در حالی که فقه شیعه مخالف ساخت این چنین تجهیزاتی است.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از برخی تفسیر های غلط در باره مسئله رحمانیت در اسلام، گفت: اسلام رحمانی است اما نه به این معنا که در مقابل طاغوت ها و مستکبرین تسلیم باشد، بلکه تمامی جنایات تروریست ها و منافقین را محکوم نموده و در مقابل آنان از خود دفاع خواهد کرد.

عزت مسلمانان نباید خدشه دار شود

وی با بیان این مطلب که اسلام طالب عزت و شرف مسلمین و بلاد اسلامی است، افزود: مذاکرات هسته ای نباید طوری باشد که عزت مسلمانان را خدشه دار کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای، افزود: یگانه دیده‌بان تیز بین انقلاب مکررا فرموده اند که به مذاکرات هسته ای خوشبین نبوده و به آمریکایی ها اعتماد ندارند و  معتقدند که مشکلات کشور با مذاکرات و لغو تحریم ها حل نخواهد شد، بلکه باید به توان و ظرفیت داخلی و اقتصاد مقاومتی اتکاء کرد.

وی تاکید کرد: مسئولین دولتی و تیم مذاکره کننده دقت کافی را داشته باشند که عزت و شرف مسلمین، کوچکترین لطمه ای نخورد، چرا که اسلام دستور به حفظ عزت مسلمین داده است.

وضع فرهنگی دانشگاه آزاد مطلوب نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: وضع فرهنگی برخی دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه آزاد، به هیچ وجه مطلوب نیست و اگر مسئولین دانشگاه آزاد می خواهند در مسائل دفاع مقدس پیشتاز باشند، باید لوازم حمایت دفاع مقدس را نیز رعایت نمایند و بدانند که حمایت از دفاع مقدس در حمایت و دفاع از اسلام صورت گرفت.

خبری از اسلام در دانشگاه آزاد نیست

وی اضافه کرد: برگزاری اردو های مختلط، تشکیل برخی جلسات، همایش ها و نشست های سیاسی که مغایر با ارزش های اسلامی و انقلابی است، وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه های آزاد بسیار اسفناک و نگران کننده است.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، پسوند اسلامی دارد و باید به معنی واقعی کلمه اسلامی باشد، در صورتی که غالبا خبری از اسلام نیست و وضعیت فرهنگی بسیار نابسامانی دارد و نیاز به رسیدگی جدی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha