دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را گرفت و پس از ضعف عقیده و سستی اراده، کشورشان را تصرف کرد، نباید بگذاریم ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری،شامگاه چهارشنبه، در دیدار اساتید حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و شما اساتید وارث انبیاء هستید، گفت: تزکیه، تعلیم و تربیت مردم، مهم ترین رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و اساتید که هر دو جنبه معلمی و مربی گری را برعهده دارند باید ادامه دهنده راه انبیاء باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر معلمین و اساتید دانشگاه ها و مدارس، صرفا جنبه تعلیمی دارند، اساتید حوزه علاوه بر این جنبه، مربی بوده و مصداق بارز "یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" هستند.

*احسان علمی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بخشش و احسان مالی در مقابل بخشش علمی و تعلیم و تربیت قابل قیاس نیست، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بشر را از حیات حیوانی به سمت حیات انسانی و الهی برده و شرافت انسانی را احیا کرده و تحول بزرگی در روح بشر ایجاد کردند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که می فرمایند "بعد از من دو دسته معلمین و شهداء بخشنده ترین بخشنده ها هستند"، در تشریح این حدیث گفت: رسول اکرم(ص) در این حدیث درجه معلم را با درجه شهیدی که جان خودش را فداء کرده، یکسان قرار داده اند و این مسئله نشان دهنده اهمیت و مقام معلم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: شهید، عزیزترین سرمایه که هستی خودش است را تقدیم می کند و این بالاترین سخاوت و بخشندگی است و معلم نیز آنچه را که می داند در اختیار شاگردان قرار داده و دیگران را از علم نافع و مفید خود سیراب می نماید و طبق حدیث پیامبر اکرم(ص) درجه این دو یکسان است.

*انتقاد از شبهه پراکنی برخی اساتید دانشگاه ها

وی در ادامه افزود: متاسفانه شنیده می شود در بعضی مدارس و دانشگاه ها برخی از اساتید مشغول شبهه پراکنی در بین دانش آموزان و دانشجویان هستند و باید با این موارد به طوری جدی برخورد شود.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در کنار تبلیغ اسلام ناب و معرفت افزایی، توجه ویژه ای نسبت به تربیت نسل جوان و پویای جامعه داشته باشند، چرا که آینده کشور متعلق به نسل جوان و نوجوان امروز است.

*الزامات طلبگی

وی، جدیت در تحصیل علم و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و برخورد با مخاطب، و مهم تر از همه تهذیب نفس را از مسائل لازم برای طلاب و روحانیون برشمرد و تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و  قرار دهند و به آن ها پاسخ های علمی، دقیق و قانع کننده دهند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: طلاب و روحانیون در جاهایی که تخصص کافی ندارند ورود پیدا نکنند و سعی کنند همه ی مطالب و سخنرانی هایشان مستند و قوت علمی مستحکم برخوردار باشد.

*جنگ تمام عیار فرهنگی

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: روحانیت در شرایط فعلی که تحت تهاجمات گسترده و مبتذل غرب هستیم، باید بر فعالیت های بصیرت افزایی و معرفت دهی خود بیافزایند، چرا که داخل در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن بعد از اینکه از طریق نظامی نتوانست حرکت ما را متوقف نماید، از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان گردید و شبانه روز تلاش می کند تا جوانان را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت انحراف و ابتذال بکشاند و وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازد.

*ضرورت آشنایی حوزویان با مسائل روز

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: طلاب باید با مسائل سیاسی روز، مثل مسئله مذاکرات هسته ای، آشنایی داشته و توطئه های دشمنان را بدانند و بشناسند و در جامعه بصیرت افزایی و روشنگری نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: برای تقویت حوزه های علمیه باید فکری کرد و دغدغه اصلی ما باید این باشد که نسل جوان در خطری جدی است و می بایست برای این نسل یک فکر اساسی کرد، چرا که در معرض ابزار ها و تریبون های جنگ نرم دشمنان قسم خورده اسلام، مخصوصا تشیع، قرار دارند.

*هوشیار باشیم اندلس تکرار نشود

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، ایران اسلامی را خطر اصلی برای خود می داند، چرا که محور حمایت و تقویت کشورهای اسلامی است، افزود: دشمنان قسم خورده حساسیت ویژه ای روی این مرز و بوم دارند و اگر فعالیت نکنیم، وضعیت کشور به سرنوشت اندلس دچار خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد:  تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهمترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآوری کرد: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را گرفت و پس از ضعف ایمان و عقیده و سستی اراده، کشورشان را تصرف کرد و نباید بگذاریم ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

*گزارش تکان دهنده مجله نیوزویک

آیت الله مجتهد شبستری با ذکر این مطلب که دشمن می خواهد سبک زندگی غربی را ترویج دهد، به گزارش مجله نیوزویک اشاره کرد و افزود: در این گزارش آمده که در آمریکا قبل از پایان تحصیلات متوسطه، نوجوانان معمولا روابط جنسی دارند و بیش از 54 هزار دختر که بین ۱۵ تا ۱۹ سال دارند باردار می شوند و افزایش طلاق به یک سوم ازدواج ها منجر شده و در دو سال اخیر در کشور هلند تعداد کوکان روسپی از چهار هزار به پانزده هزار رسیده و در اروپا در هر چهارده دقیقه یک فقره تجاوز به عنف اتفاق می افتد و هرساله ده ها هزار کودک مورد تجاوز قرار می گیرند و این ها نمونه هایی از تمدن غرب است که قبح این ناهنجاری ها و اعمال مستهجن از بین رفته و روابط جنسی و عرق و وَرق یک امر کاملا عادی به شمار می آید و این ها را می خواهند از طریق ماهواره ترویج دهند.

*تربیت جدی گرفته شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که در کنار پذیرش طلاب، تعلیم و تربیت آن ها نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: اساتید باید تربیت طلاب را جدی گرفته و جزو بالاترین عبادت ها حتی بالاتر از تهجد شبانه بدانند.

*تبلیغ عملی

وی در خاتمه با بیان روایتی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) که می فرمایند «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم/ مردم را به غیر زبانتان و با اعمال و رفتارتان به دین دعوت نمایید»، گفت: آن اثر بخشی که اعمال و رفتار ما در مردم دارد، زبان ندارد و باید به این مسئله توجه جدی کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha