دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با هشدار به عربستان سعودی در خصوص جنایت وحشیانه این رژیم ، گفت: حکام آل سعود از سرنوشت سایر کشور های عربی از جمله مصر و لیبی عبرت بگیرند.

آیت الله مجتهد شبستری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، در خصوص تصمیم ظالمانه عربستان سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، اظهار داشت: رژیم سفاک سعودی فجایعی در یمن به وجود آورده که نه تنها مسلمانان بلکه آزدگان جهان را نارحت کرده و قلب تمامی انسان ها را جریحه دار کرده است.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود در این تهاجم نابرابر بر خلاف تمام قوانین بین المللی عمل کرده و حقوق بشر را نقض کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به زندانی کردن و حکم اعدام شیخ نمر، گفت: ایشان توانسته اند در آن محیطی که خفقان همه جا را فرا گرفته است، حقایق اسلامی را بیان نماید و اگر این حکم اجرا گردد قطعا مهر تاییدی بر فروپاشی رژیم آل سعود خواهد بود، چرا که مسلمانان و علاقه مندان به اسلام و مذهب تشیع آرام نخواهند نشست.

وی اضافه کرد: مسلمانان در راهپیمایی که روز جمعه بعد از اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه، صورت گرفت خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم سفاک سعودی و حکم اعدام شیخ نمر اعلام کرده و آمادگی خود را جهت مقابله با این اقدامات غیر انسانی نشان دادند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل اصرار رژیم آل سعود بر اعدام شیخ نمر با توجه به اعتراضات گسترده جهان اسلام بر این تصمیم ظالمانه، گفت: معلوم است که این روحانی بر علیه رژیم آل سعود افشاگری کرده و مطالبی می گوید که بر خلاف نظام دیکتاتوری و خاندان سلطنتی آل سعود است.

وی با بیان این مطلب که صدور این حکم نشان دهنده ترس و ضعف عربستان سعودی است، تصریح کرد: اگر حکم اعدام شیخ نمر اجرا گردد شیرازه رژیم آل سعود از هم خواهد پاشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه ضمن هشدار به عربستان سعودی، خاطر نشان کرد: حکام آل سعود از سرنوشت سایر کشور های عربی از جمله مصر و لیبی عبرت بگیرند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha