یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم نیمه شعبان، گفت: باید توجه داشت که مراسم نیمه شعبان برای امامی است که حی و حاضر بوده و باید به طور ویژه و خاصی برگزار گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در جلسه ستاد مشترک برگزاری مناسبت های مذهبی تبریز، گفت: تعظیم شعائر دینی هم در قرآن مجید و هم در روایات معصومین(ع) مورد تاکید و سفارش قرار گرفته و هرکسی که شعائر الهی را بزرگ شمارد معلوم می شود که دارای تقوای الهی است.

وی اضافه کرد: تعظیم شعائر در هر زمانی از اهمیت بالای برخوردار است، اما در زمان فعلی که تحت تهاجم های گسترده و مبتذل غرب قرار داریم، بر اهمیت این موضوع افزوده می گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: تعظیم شعائر دینی نوعی مقابله و مبارزه  با جنگ نرم دشمن بوده و ضرورتی مهم است که باید گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان فعلی توجه کردن  به امامی که حی و حاضر است، لازم و ضروری بوده و باید آثار وجودی حضرت ولیعصر(عج) در مراکز مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مذهب تشیع ائمه معصومین دستور داده اند که در زمان فرح و شادی ائمه اطهار (علیهم السلام) مسرور بوده و در زمان حزن و اندوه اهل بیت(ع) محزون باشیم و این ستاد باید در راستای همین امر برنامه ریزی کرده و بر فعالیت های خود بیافزاید.

وی با انتقاد از عدم برگزاری مراسمی در شان پیامبر گرامی اسلام(ص) در عید مبعث در تبریز، تصریح کرد: مبعث بزرگترین عید مسلمانان سراسر جهان است و قطعا نسبت به سایر اعیاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که تحول بشریت به دست پیامبر اکرم(ص) از آن روز آغاز گردیده است.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم نیمه شعبان، گفت: باید توجه داشت که مراسم نیمه شعبان برای امامی است که حی و حاضر بوده و باید به طور ویژه و خاصی برگزار گردد.

مهدویت باید در جامعه ترویج یابد

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر برگزاری مراسم های نیمه شعبان، فرهنگ و مسائل مهدویت باید در جامعه ترویج یابد تا مردم جامعه، علی الخصوص نسل جوان نسبت به موضوعات و مسائل مهدویت معرفت یابند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مراسم های مذهبی باید همان طوری برگزار شود که ائمه معصومین(ع) دستور داده اند و غیر آن و ترویج خرافات و...بدعت بوده و باید با آن مبارزه شود؛ مراسم های نیمه شعبان و سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نباید تحت تاثیر یکدیگر قرار گرفته و باید هر یک در جای خود و به صورت ویژه برگزار گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha