دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه / آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: دولت نسبت به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشد چرا که فرهنگ، فوق العاده مهم و ضروری است، علی الخصوص در حالت فعلی که تحت تهاجمات ویژه و گسترده فرهنگی و مبتذل غرب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در جلسه دیدار ریاست جمهوری با علماء، روحانیون، نخبگان و خانواده های شهداء و ایثارگران، ضمن خوش آمد گویی به ریاست جمهوری و حضار حاضر در جلسه، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتدار ملی عبارت است از نیروی انسانی که به لطف الهی از این موهبت برخوردار هستیم و به حمد الهی این استان از نظر نیروی انسانی و متخصصین در علوم مختلف ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: آمار شهداء در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها و شهر ها بالا بوده و این نشان دهنده ایثار، فداکاری و غیرت این مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اشاره کرد: در این استان بیش از 3200نفر طلبه جوان در حال تحصیل هستند که برخی از آن ها در رشته های تخصصی مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی اضافه کرد: بیش از 150 طلبه خارجی که از شش ملیت تشکیل یافته، در شهر تبریز مشغول تحصیل هستند و از نظر کمی و کیفی در درجه مطلوبی قرار دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علماء و طلاب این استان علاوه بر مجهز بودن به علوم دینی و حوزوی نسبت به مسائل روز آشنایی دارند و این یک ظرفیت بزرگ برای این استان محسوب می گردد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی داریم و انتظارمان از دولت توجه و عنایت خاص نسبت به مسائل فرهنگی است.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: ملت و دولت بایستی در هر زمان نسبت به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشند چرا که فرهنگ طبق بیان مقام معظم رهبری، فرهنگ به مثابه هوا می باشد و امری است فوق العاده مهم و ضروری که باید مورد توجه ویژه دولت باشد، علی الخصوص در حالت فعلی که تحت تهاجمات ویژه و گسترده فرهنگی و مبتذل غرب هستیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: دشمنان اسلام با کمک ابزاآلات و از طرق مختلف در صدد بمباران و تهاجمات گسترده فرهنگی علیه ما هستند، لذا در مقابل آن ها حداقل کاری که می توان انجام داد، سامان بخشی به مسائل فرهنگی است و امیدواریم مسائلی که در رابطه با فرهنگ تحت نظر ارگان های دولتی قرار دارند، مورد توجه ویژه بوده و شاهد ارتقاء مسئله فرهنگی در ارگان ها و نهاد های دولتی باشیم، البته نقش علماء و روحانیون در فرهنگ سازی و احیای تمدن نوین اسلامی بی بدیل است و ما منکر این نیستیم، اما دولت هم در این رابطه وظایفی دارد که باید انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha