دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم، نقش ویژه و تأثیرگذاری در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارند و باید نسبت به جذب بیش از پیش جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان شهرستان ملکان، با تسلیت فرارسیدن شهادت جانگداز حضرت امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: تعظیم شعائر دینی هم در قرآن مجید و هم در روایات معصومین(ع) مورد تاکید و شفارش قرار گرفته و هرکسی که شعائر الهی را بزرگ بشمارد، دارای تقوای الهی است.

وی ادامه داد: تعظیم شعائر در هر زمانی از اهمیت برخوردار است، اما در زمان فعلی که تحت تهاجم‌های گسترده و مبتذل غرب قرار داریم بر اهمیت این موضوع افزوده می‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تعظیم شعائر دینی نوعی مبارزه  با جنگ نرم دشمن بوده و ضرورتی مهم است که باید گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در زمان فعلی، توجه کردن  به امامی که حی و حاضر است، لازم و ضروری بوده و باید آثار وجودی حضرت ولیعصر(عج) در مراکز مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی دشمنان، خالی شدن مساجد از جوانان است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم، نقش ویژه و تأثیرگذاری در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارند و باید نسبت به جذب بیش از پیش جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این مطلب که بیگانگان فرزندان ما را به طرف گناه و بی‌بند و باری و الحاد می برند، افزود: برای مقابله با دشمن مساجد باید احیاء شود و در آن علاوه بر نماز و کلاس های قرآن و عقاید، کلاسهای تقویت درسی و سایر علوم آموزنده من جمله آموزش کامپیوتر و… ایجاد گردد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ما در مقابل ماهواره ها و شبکه های گسترده فساد، مساجد را داریم که باید احیاء و فعال گردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: همان طور که در جنگ نظامی، مردم بسیج شدند و مقاومت کردند،  ما هم باید در مقابل این جنگ نرم و ماهواره عمیقا کار کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مقابله با ماهواره ها و وسیله های شیطانی که ام الفساد بوده و دین، انقلاب و خون شهدا را پایمال کرده  و اصالت خانواده ها را از بین می برند، بزرگترین خدمت است، چرا که خطر این ماهواره ها از جنگ نظامی بیشتر بوده و چاره آن مقابله و کار فرهنگی است. روحانیون، اساتید و متولیان فرهنگی کشور باید اسلام ناب و آموزه های دینی را با منطق و استدلال معرفی و ترویج نمایند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطر نشان کرد: دشمن نسبت به موضوع ولایت فقیه حساسیت ویژه ای دارد، چرا که به برکت ولایت فقیه دست استکبار از ایران اسلامی کوتاه گردیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha