جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ مصیبت امت اسلام این است که جنایات و وحشی گری ها عربستان در یمن از جنایت های صهیونیست ها در غزه فراتر رفته است و این در حالی است که بوق های رسانه ای آل سعود در لبنان و جهان نیز از توجیه این جنایت ها در حق کودکان یمنی ناتوان شده اند.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم هفتمین روز شهادت جلال طالب حمادی از مجاهدان حزب الله تاکید کرد: حامیان گروه های تروریستی قصد داشتند از جبهه قلمون به عنوان مقرّ عملیاتی خود علیه لبنان و سوریه و تهدید ارتش و مقاومت و ملت لبنان استفاده کنند تا لبنان بازیچه دست آنها باشد.

عملی شدن وعده مقاومت

وی افزود: هنگامی که مقاومت لبنان به تروریست ها وعده داد که پس از آب شدن برف ها در انتظار نبرد سختی باشند، برخی می گفتند محال است مقاومت بتواند تهدید خود را عملی کند و می گفتند حمله به قلمون به خاطر شرایط جغرافیایی آن امکان پذیر نیست، اما دست تقدیر این گونه بود که کوه های بلند در برابر اراده قهرمانان دلاور سر فرود آورد و مواضع و توهمات تروریست ها در برابر مقاومت از هم فرو پاشید.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: عملیات قلمون یک دستاورد استراتژیک بزرگ و تاریخی برای لبنان در مبارزه با تروریست ها بود و توانست تروریست های تکفیری را در معرض نابودی کامل قرار دهد.

وی افزود: هدف از عملیات قلمون فقط گروه هار تکفیری تروریست بودند و به هیچ گروه دیگری در این عملیات حمله نشده است.

شیخ قاووق افزود: مشکل گروه 14 مارس با این دستاورد این است که این گروه اصرار دارند خود را در میان شکست خوردگان بدانند و این از مصیبت های کشور است که برخی گروه ها از سویی شعار حاکمیت و استقلال لبنان را سر می دهند، اما از سوی دیگر از تروریست هایی حمایت می کنند که دشمن لبنان هستند و نظامیان ما را ربوده اند و سر از تن آنها جدا ساخته و افراد بی گناه را به قتل می رسانند.

نبرد قلمون امنیت لبنان را ارتقا داد

وی تاکید کرد: معرکه قلمون نقطه عطفی است که دوره بعد از آن با دوره قبل از آن متفاوت است و پس از ان لبنان از امنیت بیشتری برخوردار است و گروه های تکفیری دچار یاس و نا امیدی شده اند. این معرکه ثابت کرد که هیچ خط قرمزی نمی تواند از تکفیری ها حمایت کند، زیرا حفظ لبنان در راس اولولیت ها قرار دارد، اما اگر چه معرکه قلمون توانست خطر تکفیری ها را از لبنان دور سازد، اما این خطر همچنان باقی است و نبرد همچنان ادامه دارد.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: تمام مردم لبنان باید به وظیفه ملی خود در مبارزه با تجاوزگران تکفیری عمل کنند همان طور که حزب الله نیز به این وظیفه عمل کرد و این از افتخارات لبنان است که علاوه بر شکست دادن سرسخت ترین دشمن خود یعنی اسرائیل، توانست تروریست های تکفیری را نیز شکست دهد؛ چرا که این دستاوردی بزرگ است که کشورهای عربی در طول سال ها از تحقق آن در برابر اسرائیل و تروریست ها ناتوان بودند.

توحش سعودی ها بیشتر از صهیونیست ها است

وی درباره اوضاع یمن نیز گفت: تجاوز عربستان به همراهی القاعده و تکفیری ها علیه مردم مسلمان یمن مصیبتی بزرگ برای سرزمین حرمین شریفین است؛ چرا که این سرزمین باید منبع رحمت و حهربانی و نیکی و خیرات باشد، اما مصیبت امت اسلام این است که جنایات و وحشی گری ها عربستان در یمن از جنایت های صهیونیست ها در غزه فراتر رفته است و این در حالی است که بوق های رسانه ای آل سعود در لبنان و جهان از توجیه این جنایت ها در حق کودکان یمنی ناتوان شده اند؛ چرا که میزان توحش موجود در این جنایت ها آنها را به زحمت انداخته است.

شیخ قاووق تاکید کرد دخالت های عربستان در منطقه عامل ویرانی منطقه و استمرار بحران سیاسی و به تاخیر افتادن راه جل سیاسی در پنج کشور عربی می باشد، اما ما وظیفه داریم این جنایت ها را در هر ساعت و روز محکوم کنیم، زیرا آلا سعود روزانه مشغول کشتار ملت یمن هستند گویی این خاندان از خون مردم بی گناه سیر نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha