پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قهرمانی

حوزه/ مدير حوزه‎ علميه آذربايجان غربي با تاکید بر این‌که كشتي کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن، به عنوان سنبل حمايت از مظلوم راهي این کشور شده، گفت: این اقدام، اسلام ناب را که ایران دایه دار آن است به جهان معرفی کرد.

حجتالاسلام و المسلمين محمدجواد قهرماني، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در اروميه، با اشاره به تداوم جنايات آل سعود در يمن، اظهار داشت: رژیم آل سعود و وهابيت خبيث به نام اسلام، امروز جنايتهاي وحشيانه‏ اي در يمن مرتكب شده و به نام خادمين شريفين زنان و كودكان بي‏‌دفاع يمن را به خاك و خون كشيده و به بهانه دفاع از اسلام و مردم يمن، همه زيرساخت‏ هاي اين كشور را ويران ميكند.

وي به ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران در قالب كشتي امداد به يمن اشاره كرد و افزود: اين كشتي نجات به‌عنوان سمبل حمايت از مظلوم راهي يمن شده و عربستان به خاطر زير سوال نرفتن حيثيت و آبروي پوشالي خود و همچنین ممانعت از تقويت ابهت و جايگاه نظام جمهوري اسلامي در دل مستضعفان منطقه، مانع از ورود آن به يمن ميشود.

مدير حوزه علميه آذربايجان غربي تصريح كرد: عربستان تلاش مي‌كند كه اين كمك‏ها به دست مردم مظلوم و پا برهنه يمن نرسد و آنها به اوضاعي از اين بدتر و شديدتري گرفتار شوند، تا ازاين طريق تسليم خواستههاي نا معقول و غير منطقي آنان شوند، اما مردم يمن هرچقدر هم كه در رنج و سختي باشند، قطعاً در برابر اين ظالمان و زورگويان تسليم نخواهند شد و هم چنان  پيوند و طرفداري خود را با نظام جمهوري اسلامي ايران حفظ ميكنند.

حجتالاسلام والمسلمين قهرماني با تاكيد بر تبعات سياسي ورود كشتي امداد و نجات ايران به يمن، اضافه كرد: از لحاظ سياسي رژیم آل سعود ادعاي مسلماني دارد، اما با اين حال بر سر مردم فقير و مظلوم بمب مي‏ريزد و مردم يمن را تحت فشار و قتل و غارت قرار مي‏دهد، در مقابل، وقتي از كشور ديگري كشتي نجاتي با عنوان حمايت از اين مردم مظلوم به سمت يمن ارسال ميشود، تمام عملكرد عمال سعودي زير سوال ميرود.

وي اذعان داشت: در اين صورت مردم ميفهمند كه اسلام واقعي با اسلام آمريكايي چقدر متفاوت است، اسلام آمريكايي با بمب، خشونت و آدم كشي، با نفاق و دورويي و همچنین با تهديد به جلو ميرود، اما اسلام حقيقي و ناب با فرستادن كمك‏هاي بشر دوستانه، به كمك مردمان مظلوم، فقير و بيچاره مي‏شتابد.

به گفته مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، رژیم آل سعود از تبعات سياسي و شكستن سد محاصره يمن بسيار نگران است.

انتهاي پيام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha