جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حتی بر فرض اگر تمامی تحریم ها برداشته شود باز هم مشکلات کشور حل نخواهد شد، چرا که مشکلات اقتصادی کشور ریشه درونی داشته و نسخه شفاء بخش آن نیز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با اقشار مختلف مردم، علماء، روحانیون، دانشجویان و مسئولان شهرستان اسکو، اظهار داشت: ماه رجب، ماه خداوند متعال و ماه عبادت و مغفرت است و امیدوارم در زیر لوای اهل بیت(ع)، موفق و موید باشید و از برکات و فیوضات معنوی این ماه بهره مند گردید.

وی افزود: تمام انسان ها در عالم هستی طالب کمال بوده و خواستار پیشرفت و تکامل مادی و معنوی هستند، اما تکامل در نظر افراد، تفسیر های مختلفی دارد و نوع مردم معمولاً به طرف مباحث مادی و زودگذر تمایل دارند، اما ائمه معصومین(ع) تکامل را در بندگی و عبادت خدا می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره حدیثی در خصوص تکامل از منظر دینی، افزود: تفقه در دین به معنی دین شناسی، صبر و استقامت و اندازه گیری در معاش و صرفه جویی از علامات تکامل از منظر دین و ائمه معصومین(ع) است.

وی با بیان این مطلب که معیار تکامل بشر دین شناسی اوست، افزود: احکام الهی را نباید کورکورانه و از روی تقلید قبول نکند و با تحقیق و تفکر دین را بپذیرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: عزاداری ها نباید توام با برخی خرافات از جمله قمه زنی باشد، چرا که یک مسلمان واقعی طبق دستور ائمه معصومین(ع) و همان‌طوری که آن بزرگواران دستور داده اند عمل می کند.

وی ادامه داد: عزاداری ها و حتی زیارت قبور ائمه معصومین(ع) اگر از روی معرفت نباشد، ارزشمند نخواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: دنیا به مثابه خانه ای است که پر از مشکلات و حیله ها می‌باشد و انسان باید در این دار فانی صبور بوده و استقامت به خرج دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: حتی بر فرض اگر تمامی تحریم ها برداشته شود باز هم مشکلات کشور حل نخواهد شد، چرا که مشکلات اقتصادی کشور ریشه درونی داشته و نسخه شفاء بخش آن نیز اقتصاد مقاومتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد، چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

وی با انتقاد از تجملگرایی ها و اسراف هایی که در مراسم‌های مختلف صورت می‌گیرد، افزود: معروف است که ایران پر مصرف ترین کشور دنیا است و این با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و باید با فرهنگ سازی صحیح این مسئله را حل کرد، چرا که اسلام دینی است که مسلمانان را دستور به قناعت و صرفه جویی می‌کند و این مهم یکی از لوازم اقتصاد مقاومتی است.

همچنین حجت الاسلام سعید مراد‌پور، امام جمعه شهرستان اسکو نیز در این دیدار با بیان این مطلب که شهرستان اسکو شهر فرهنگ، ادب و تدین بوده و حقیقتاً دارالمومنین است، افزود: پایبندی عمیق مردم اسکو نسبت به مسائل معنوی زبان زد عام و خاص است و هیئت های عزاداری و جلسه‌های سخنرانی در طول هفته و در مناسبت‌های مختلف دینی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: نماز عبادی، سیاسی جمعه در این شهرستان روز به روز رونق می‌یابد، در همین راستا نیازمند گسترش مصلی این شهرستان هستیم.

حجت الاسلام مراد پور افزود: نماز جماعت در پنج نقطه این شهرستان با حضور پر شور مردم برگزار می گردد.

وی بیان کرد: مردم شهرستان اسکو در عرصه و صحنه های مختلف حضور پر رنگ و حماسه ساز داشته اند و این نشان دهنده دلبستگی شدید مردم این خطه نسبت به ولایت و نظام اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha