یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348139
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
اعتکاف

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: اعتکاف از رویش های انقلابی و بهترین تمرین برای مراقبت از نفس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام مهدوی امین، در جلسه سامان دهی شئون فرهنگی در مناسبت های فرهنگی گفت: امروز اعتکاف به عنوان یک سنت احیاء شد، در بین مردم و یک عبادت کامل و جامع مطرح می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ستان با اشاره به اینکه اعتکاف حرکتی است که در دنیا نظیری برای آن وجو.د ندارد بیان کرد: سال گذشته در برگزاری مراسم اعتکاف 14 هزار و168نفر در استان لرستان شرکت داشتند که از این آمار 82درصد را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل داده اند.

حجت الاسلام مهدوی امین خاطر نشان کرد از آمار فوق 85درصد مربوط به جوامع شهری و 24درصد نیز مربوط به جوامع روستایی است که بیشترین قشر شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف را دانشجویان و طلاب تشکیل می دادند.

وی اظهار داشت: لرستان با توجه به نُرم جمعیتی خود  از استان هایی است که بیشترین اعتکاف کننده را دارد و همین امر برنامه ریزی به این برنامه معنوی و نظم بخشی به آن را دو چندان می کند.

مدیر کل تبلیغات استان لرستان استفاده از توان تبلیغی مبلغان، برگزاری گفتمان ها و حلقه ها و پرسش و پاسخ، ختم قرآن و برگزاری مسابقات کتابخانی را از مهترین برنامه های اعتکاف امسال برشمرد.

حجت الاسلام غلامی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل استان لرستان، پوشش مناسب خبری و اطلاع رسانی مستمر را بهترین روش برای آماده سازی فضای اذهان عمومی در رابطه با اعتکاف برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha