جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347820
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
آزمون

حوزه / معاون آموزش و امور حوزه علمیه استان لرستان گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه استان لرستان با شرکت بیش از 700 نفر، برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی  در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت :  این آزمون در شهر خرم آباد در حسینیه عاشقان ثار الله و در بروجرد در مدرسه ولی عصر(عج) و در سایر شهرستانها در حوزه های مربوطه برگزار می شود.

وی افزود :سوالات آزمون ورودی حوزه های علمیه براساس مقطع تحصیلی شرکت کنندگان از دروس عمومی و تخصصی مقطع تحصیلی داوطلبان طراحی می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه سال گذشته 273 نفر در استان لرستان جذب حوزه علمیه شدند،  اظهار داشت :امسال نیزدر لرستان  230 نفر از شرکت کنندگان جذب مدارس علمیه می شوند.

معاون آموزش و امور حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد :ظرفیت جذب استانها نیز براساس ظرفیت مدارس پایه گذاری می شود و ممکن است در بعضی مدارس علمیه ظرفیتها افزایش یابد.

حجت الاسلام موسوی افزود :افرادی که در آزمون ورودی حوزه های علمیه حد نصاب امتیاز لازم را کسب کنند،پس از موفقیت در آزمون شفاهی تحقیقات محلی و همچنین گذراندن دوره ی 30 روزه ی اختبار و تثبیت جذب مدارس علمیه می شوند.

وی در پایان گفت: لرستان براساس تراز جمعیتی خود جزء استانهای برتر کشور در زمینه جذب و پذیرش افراد به حوزه های علمیه است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha