پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: آیین معنوی اعتکاف، تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان و دولت مردان نظام اسلامی با مردم است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، در نشست هم اندیشی مسؤولان برگزاری اعتکاف گفت: آیین معنوی اعتکاف، تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان با مردم است.

وی افزود: با توجه به شعار سال جدید و منویات مقام معظم رهبری، اعتکاف می تواند فرصتی برای بروز همدلی و هم زبانی ملت و دولت باشد و حضور مسئولان در جمع معتکفین، محبت و همدلی بیشتر مردم با حاکمیت اسلامی را به همراه دارد.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان ادامه داد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که فرد را از غفلت خارج می‌سازد و عزم او را در حیات اجتماعی جدی‌تر می‌کند، لذا این آیین می تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

ویبا اشاره به حضور ارزشمند و پروشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف، فرصتی استثنایی برای تقویت باورهای دینی جوانان و رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی آنان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: مسئولان برگزاری اعتکاف باید با برنامه ریزی صحیح، از این فرصت ارزشمند استفاده کنند و گام های بلندی را برای تقویت بنیه اعتقادی جوانان بردارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، نوآوری در محتوای برنامه های اعتکاف را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری گفتمان های دینی، حلقه های معرفت، تبیین معارف و احکام قرآنی و نشست های شبهه زدایی اعتقادی در آیین معنوی اعتکاف می تواند برای جوانان بسیار مفید باشد.

وی حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان را فرصتی برای تبیین معارف دینی و اعتقادی دانست و گفت: مبلغان با توجه به شرایط فعلی جهان اسلام، باید در جمع معتکفین مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح وتبیین کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha