شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم معتقد است که رسانه‌های جمعی در گفتمان‌سازی شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی مهم‌ترین رسالت را دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشستی با  مرتضی داستانی مدیرمسئول روزنامه 19 دی و محمدمهدی سلیمانی سرپرست دفتر خبرگزاری مهر در استان قم که بخشی از آن به تحلیل نامگذاری امسال گذشت، اظهار کرد: نامگذاری سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» یکی از منحصر به فردترین نامگذاری‌های مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: این نامگذاری نیاز به ریشه‌یابی، تحلیل واقع بینانه و گفتمان‌سازی دارد که رسانه‌های جمعی در این راستا بیشترین رسالت را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه، از رویکرد صادقانه و همراهی و تعامل مناسب همه رسانه‌های فعال با اداره کل تبلیغات اسلامی استان به‌ویژه دو رسانه 19 دی و مهر قدردانی کرد.

وی عرصه تعاملی رسانه‌های جمعی با نهادها و مراکز فرهنگی حوزه دین را بسیار گسترده دانست و گفت: امروز آنچه که بیشتر در این حوزه عملیاتی می‌شود انعکاس اخبار رویدادها و فعالیت‌های نهادهای فرهنگی حوزه دین است، اما دامنه این تعامل می‌تواند با انتشار گزارش‌های مردمی، تحلیل‌ها، تفسیرها و نقدهای سازنده عمیق‌تر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم جهت‌گیری روزنامه 19 دی را ارزشی، اعتدالی و مبتنی بر فهم درست از نیازهای جامعه دانست و اضافه کرد: این مطالبه همواره وجود داشته که قم باید دارای یک رسانه پرمحتوا در تراز ملی و حتی بین‌المللی باشد تا گفتمان انقلاب اسلامی و حوزه علمیه را با جدیت مورد توجه قرار دهد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری روزنامه 19 دی با توجه به بهره‌مندی از کادر رسانه‌ای قوی اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند این رسالت مهم را به عهده بگیرد.

وی همچنین تلاش‌های خبرگزاری مهر را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: از خبرگزاری مهر به دلیل اینکه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، انتظار می‌رود در فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین جریان‌سازی و گفتمان‌سازی بیشتری داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha