یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد کاشانی ناشنوایان

حوزه/ مسئول مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان با بیان این مطلب که مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان با دستور آیت الله العظمی وحید خراسانی راه اندازی شده است، گفت: در دو مرحله مبلغین سطوح عالی را برای شرکت در این دوره ها فراخوان کردیم که قریب به 30 نفر گزینش و در دوره های ما در حال شرکت می باشند.

حجت الاسلام محمد کاشانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت های مؤسسه آموزش عالی خاتم النبیین(ص)، اظهار داشت: این مؤسسه از سال 1389 تحت اشراف بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی فعالیت های خود را به صورت رسمی آغاز نموده و دانش پژوهان در رشته های گوناگون در آن به تحصیل می پردازند.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی که تحت مجموعه مؤسسه آموزش عالی خاتم النبیین(ص) در حال فعالیت است، مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان می باشد که برنامه های خود را از ابتدای سال تحصیلی 94-93 آغاز کرده است.

*برای نخستین بار؛/ راه اندازی مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان در حوزه علمیه

مسئول مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان ابراز داشت: این مرکز با درخواست تعدادی از ناشنوایان و نیاز شدید این عزیزان، برای نخستین بار در حوزه علمیه راه اندازی شده است.

این کارشناس تبلیغ ناشنوایان خاطرنشان ساخت: محرومیت از آموزش های دینی، متون قابل فهم، فیلم ها و کلیپ های مورد نیاز و ... از مواردی است که این مؤسسه را بر آن داشت تا مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان را راه اندازی کند.

*گزینش 30 نفر از طلاب سطوح عالی

حجت الاسلام کاشانی با بیان این مطلب که مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان با دستور آیت الله العظمی وحید خراسانی راه اندازی شده است، تصریح کرد: در دو مرحله مبلغین سطوح عالی را برای شرکت در این دوره ها فراخوان کردیم که حدود 30 نفر گزینش و در دوره های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: اساتید برجسته ای از انجمن ناشنوایان تهران برای این دوره دعوت شدند که در حال حاضر سطح 1 دوره به اتمام رسیده و سطح 2 آن آغاز شده است.

*مداحی با زبان اشاره برای ناشنوایان!

مسئول مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان افزود: در حال حاضر مبلغین ما این توانایی را دارند که با ناشنوایان وارد دیالوگ شده و با زبان اشاره سخنرانی و مداحی داشته و همچنین برخی از فیلم ها را ترجمه کنند.

*حضور بیش از 2 میلیون ناشنوا و کم شنوا در ایران!

این کارشناس عرصه تبلیغ ناشنوایان با بیان این مطلب که براساس آمار انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، بیش از 2 میلیون نفر ناشنوا و کم شنوا در کشور زندگی می کنند، اذعان داشت: این آمار بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در دنیا 360 میلیون نفر است که جمعیت انبوهی بوده و نیازمندی های بسیاری دارند.

حجت الاسلام کاشانی اظهار داشت: مخاطبین ما در ایران نیاز به آموزش احکام و ترجمه قرآن، روایت، دعا و اخلاقیات به زبان ناشنوایان دارند تا بتوانند به نیازهای خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با انجمن ها و مدارس ناشنوایان ارتباط داریم، ابراز داشت: ساده سازی متون دینی؛ حتی سخنرانی های مذهبی از جمله کارهایی است که باید برای این عزیزان انجام شود؛ چراکه این افراد به خاطر محدودیت هایی که داشتند، نتوانستند پیش زمینه های فهم کامل این مطالب را کسب کنند.

*ناشنوایان محدودیت های بسیاری دارند

مسئول مرکز تربیت مبلغ ناشنوایان با تأکید بر محرومیت زدایی از افراد ناشنوا، خاطرنشان ساخت: ایران یکی از محروم ترین کشورها در عرصه تبلیغ ناشنوایان است که باید در این راستا تلاش های بیشتری صورت بپذیرد.

این کارشناس عرصه تبلیغ ناشنوایان با اشاره به اینکه برنامه های گوناگونی را در سطح کشور برای این عزیزان برگزار کرده ایم، تصریح کرد: قزوین، مشهد،تهران و اصفهان از جمله شهرهایی بوده که برای ناشنوایان برنامه داشته و استقبال بالایی صورت پذیرفته است.

*حوزه مبلغان تخصصی تربیت کند

حجت الاسلام کاشانی در پایان با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید مبلغان تخصصی تربیت کند، بیان داشت: موضوعاتی همچون، کودک، ناهنجاری های اجتماعی، ناشنوایان، نابینایان، فرق و ادیان، مشاوره و ... از جمله مواردی است که حوزه علمیه باید وارد عمل شده و مبلغین تخصصی تربیت کند.

دانلود فیلم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha