جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 348285
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
طلاب حلال احمر

حوزه/ طرح"روحانی امدادگر"، به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و با همکاری حوزه علمیه استان اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام عبدالمجید فقیهی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به طرح "روحانی امدادگر"، اظهار داشت: دوره آموزش "روحانی امدادگر" دارای دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت است. در برنامه کوتاه مدت این دوره آموزشی، که به مدت 20 ساعت به طول می انجامد، چگونگی امداد و کمک های آموزش داده می شود.

مسئول اجرای طرح "روحانی امدادگر" افزود: برنامه های آموزش کوتاه مدت امدادگری طلاب با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در مدارس برگزار می گردد.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته برنامه های آموزش امدادگری در مدرسه دارالحکمه برگزار شد و درهفته جاری نیز در مدرسه مولاعبدالله ، عصرها از ساعت 16 تا 20 برگزار می شود.

حجت الاسلام فقیهی هدف از برگزاری دوره های امدادگری را آموزش کمک های اولیه و پیش بیمارستانی به طلاب اعلام کرد و بیان داشت: مبلغینی که به مناطق محروم و دور افتاده اعزام می شوند، در صورت لزوم باید مسافت زیادی را تا اولین مرکز درمانی بپیمایند و اگر این افراد کمک های اولیه را فرا بگیرند می توانند در همان دقایق اولیه از بسیاری مرگ های ناشی از سوانح و تصادفات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برنامه های بلند مدت دوره های آموزش امدادگری، گفت: افرادی که در این دوره شرکت کنند، می توانند وارد دوره تکمیلی امدادگری شده و پس از آن، به دوره تخصصی راه یابند.

این روحانی امدادگر اضافه کرد: طلابی که دوره های آموزشی امدادگری را طی کرده و در مصاحبه و گزینش دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امتیازات لازم را کسب کنند، می توانند به عنوان "روحانی امدادگر" در پایگاه های  امداد جاده ای ارائه خدمت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha