پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام رحیمی خمینی شهر

استاد حوزه علمیه اصفهان : مؤمنان نباید از عظمت ماه رجب غفلت کنند چرا که این ماه به زودی می‌ گذرد و فرصت‌ های انسان برای خودسازی و کسب معنویت از دست می‌ رود.

حجت الاسلام عباس رحیمی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)، گفت: خداوند متعال در ماه رجب حسنات را زیاد کرده و سیئات را از بین می برد که باید در تلاش باشیم تا بهترین ها را در این ایام نورانی برای خود رقم زده و در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم.

وی افزود: ماه رجب، ماهی است که ارزش بسیاری دارد و از مشهورترین ماه ها بوده و روایات بسیاری در فضیلت این ماه وارد شده است.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) روایت کرده اند که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد، اظهار کرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند: ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هرکس به آن چنگ زند به وصال من می رسد.

وی با بیان این که ماه رجب به عنوان ماه گرانقدری است که باید از آن استفاده کنیم، بیان داشت: فرصت ارزنده ای در اختیار ما قرار دارد که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره گیری داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اصفهان، با تاکید بر این که فرصت های ارزنده ای در زندگی برای انسان ایجاد می شود، تصریح کرد: ماه رجب نیز از آن فرصت ها است که باید تلاش کنیم تا انس و ارتباطی ارزشمند با پروردگار متعال برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه دعا کارخانه انسان ‌سازی است افزود: با دعا می‌شود به شرافت ‌های معنوی رسید و وعده‌ های الهی را در لحظه لحظه زندگی جاری ساخت.

امام جمعه خمینی شهر یادآور شد: مؤمنان نباید از عظمت این ماه بزرگ غفلت کنند چرا که این ماه به زودی می‌ گذرد و فرصت‌ های انسان برای خودسازی و کسب معنویت از دست می‌ رود.

وی ابراز داشت: در ماه رجب دستور داده شده که مؤمنان زیاد توبه کنند و عبادات در این ماه مضاعف محسوب می‌شود.

این استاد حوزه اصفهان، اضافه کرد: فضایل ماه رجب را نباید از دست بدهیم زیرا حسنات الهی در این ماه چندین برابر است همچنان که در روایات آمده یک روز روزه داری در رجب برابر با یکسال روزه داری در سایر اوقات است و «این الرجبیون» نشان از جایگاه والای ماه رجب در میان سایر ماه هاست.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: ماه رجب باید به عنوان فرصتی متعالی برای تهذیب نفس و تکامل معنوی باشد تا بتوانیم در راستای خودسازی و کسب رضایت حضرت حق گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha