پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گزارش تصویری حضور روحانیون امدادگر هلال احمر استان اصفهان در مناطق زلزله زده کرمانشاه

حوزه/ جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اصفهان از آموزش ۳۰۰روحانی امدادگر در هلال احمر استان و کمک مشاوره ای روحانیون به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد.

حجت الاسلام احمد فعال اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» پیرامون اقدامات اکیپ روحانیون امدادگر هلال احمر اصفهان برای کمک رسانی و اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: طرح «روحانی امدادگر» طرحی است  که در استان اصفهان اصفهان به صورت ابتکاری و برای نخستین بار با تاکیدات دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با مدیریت آیت الله مهدوی انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان این بوده است که در پایگاه های امدادرسانی هلال احمر نیاز به حضور فیزیکی روحانیون آگاه به دانش امداد و نجات هست، لذا طرح روحانیون امدادگر با هدف آموزش و تربیت روحانیون مسلط و آگاه به دانش امداد و نجات طرح ریزی و برنامه ریزی شد.

حجت الاسلام فعال خاطرنشان کرد: با توجه به یک بررسی انجام شده، شاهد یک فرسایشی در بین نیروهای داوطلب امدادی به دلیل شرایط سخت بودیم که نیاز مبرم حضور یک روحانی در پایگاه های امداد و نجات از این بابت حس می شد تا این آرامش فکری و روحیه ای را به دیگر افراد امدادگر بدهد.

وی با اعلام این خبر که تاکنون چهار دوره آموزشی طلاب و روحانیون در قالب طرح روحانیون امدادگر در هلال احمر اصفهان برگزار شده است  گفت: برخی از افرادی که موفق به گذراندن این دوره ها شده اند در دورهای تخصصی امداد و نجات شرکت و آموزش های لازم و تخحصصی را فرا گرفته اند به نحوی که در حال حاضر یک روحانی مربی رسمی هلال احمر استان اصفهان داریم .

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اصفهان در ادامه با اینکه بحث آموزش های تیم های حمایت روانی، تغذیه در بحران، دوره های امدادگری اولیه و آموزش هایی پیرامون فقه حوادث و امثالهم به صورت کارگاهی برای طلاب و روحانیون طراحی شده است اذعان کرد:بر این اساس تا کنون بالغ بر 300 طلبه و روحانی در قابل طرح «روحانی امدادگر» آموزش دیده اند و به عنوان نیروی آماده برای انجام اقدامات کمک های اولیه حاضر هستند و این کار در کشور بی بدیل است.

وی با اشاره به حادثه تاسف بار اخیر زلزله در غرب کشور گفت: با توجه به شدت آسیب ها و خرابی ها نیاز مبرم به نیروهای متخصص در این مناطق وجود داشت، لذا در روزهای ابتدایی این حادثه هلال احمر اصفهان و به تبع اکیپ روحانی امدادگری برای کمک رسانی آمادگی خود را برا ی اعزام  به این مناطق اعلام کرد.

حجت الاسلام فعال تصریح کرد: روحانیون و طلاب امدادگراین روزها در چندین بخش از جمله جذب و ساماندهی کمک های مردمی برای ارسال به این مناطق، حضور تیم های امداد روحی در بخش باباجانی کرمانشاه و همچنین در توزیع اجناس و کمک های مردمی نیز به صورت متمرکز و فعال در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: برای مناطق خاص زلزله زده غرب کشور تا کنون 15 نفر از روحانیون متخصص اعزام شده اند و در حال انجام خدمات تعیین شده هستند.

 

آموزش ۳۰۰روحانی امدادگر در هلال احمر اصفهان

آموزش ۳۰۰روحانی امدادگر در هلال احمر اصفهان

آموزش ۳۰۰روحانی امدادگر در هلال احمر اصفهان

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha