سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گردان امداد و نجات تیپ امام صادق

حوزه/ گردان امداد و نجات تیپ امام صادق(ع) علاوه بر اعزام به مناطق زلزله زده، اقدام به برگزاری چادرهایی در مناطق مختلف شهر قم و در جلوی تیپ برای جمع آوری کمک های مردمی کرده است.

حجت الاسلام  علی محمد رفیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اعزام گردان امداد و نجات از توابع تیپ امام صادق(ع) به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: تیپ امام صادق(ع) دارای 5 گردان رزمی تبلیغی است و یکی از گردان آن امداد و نجات است.

 مسئول فرهنگی و روابط عمومی تیپ امام صادق(ع) افزود: روحانیون که گردان  امداد و نجات می باشند برخلاف گردانهای دیگر همچون 115 فیضیه، 102 حضرت معصومه(س) و 110 امام حسین(ع) که ماهیت رزمی تبلیغی دارند و برای امور نظامی و تبلیغی طراحی شده اند، دارای هویت و ماهیت امداد و نجات هستند و اساسا در مسئله امداد و نجات متخصص می باشند

وی عنوان کرد: مسئولین تپپ تصمیم گرفته برای حضور روحانیون در منطقه و عمل خدا پسندانه، گردان امداد و نجات را که دارای مأموریت ذاتی امدادی است به منطقه  زلزلزله اعزام کنند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: اعزام این گردان به منطقه زلزله اگر چه نمی تواند داغ این مصیبت را از روی خانواده های زلزلزله زده و مردم انقلابی و متدین کرمانشاه که ید طولایی در مبارزه با دشمن بعثی در 8 سال دفاع مقدس از خود در پهنه تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشته اند از بین ببرد، ولی می تواند مقداری از آسیب های روحی و روانی مردم زلزلزله را بکاهد.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی تیپ امام صادق(ع) افزود: تجربه قبل و بعد انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ثابت کرده هر جا روحانیون در صحنه بوده اند توانسته به شکل های مختلف به مردم، انقلاب و نظام خدمت و باعث شادی قلب حضرت ولی عصر(عج) شوند.

وی عنوان کرد: این بار هم همانند دفعات قبل حوزه و روحانیت و تیپ امام صادق(ع) رسالت خود دانسته، تا در این میدان سخت حاضر شوند و با حضور خود تسلای دل خاطر بازماندگان این حادثه را فراهم و در حد توان به بازماندگان حادثه در مسائل مختلف کمک کند.

حجت الاسلامرفیعی گفت: گردان امداد و نجات قطعا درکنار امداد و نجات که تخصص روحانیون این گردان است، به دیگر رسالت ذاتی خود یعنی تبلیغ، مشاوره، پاسخ گویی به مسائل شرعی، غسل اموات، تدفین و دیگر امور خواهند پرداخت.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی تیپ امام صادق(ع) افزود: این حرکت نشان خواهد داد که حوزه و روحانیت در همه حال درکنار مردم ایران زمین می باشند و هرگز خود را جدا از امت حزب الله ایران اسلامی نمی دانند و خدمت رسانی را از افتخارات خود می دانند.

وی عنوان کرد: این تپپ در کنار اعزام روحانیون اقدام به برگزاری چادرهایی در مناطق مختلف شهر قم و در جلوی تیپ برای جمع آوری کمک های مردمی اعم از پتو، باطری های آب، کنسرو ماهی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم کرده؛ امید است این قبیل فعالیت های مورد مرضی حضرت حق تعالی قرار گیرد.

40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha