یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348431
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
مجید شرفی امام جمعه شادگان

حوزه/ اعتکاف خلوتی برای خویش و بستری برای آرامش و تفکر است و معتکف همزمان با عبادت و راز و نیاز با خدا باید نسبت به اعمال گذشته خود تفکر کند و بیاندیشد.

حجت الاسلام مجید شرفی، امام جمعه شادگان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اعتکاف و سه روز حضور در مسجد را بهترین فرصت برای خودسازی و دگرگونی در حالات انسان دانست و گفت: اعتکاف فرصتی معنوی برای ایجاد ارتباط با خدا و تضرع در درگاه حضرت باری تعالی است.

وی، اعتکاف را خلوتی برای خویش و بستری برای آرامش و تفکر خواند و افزود: معتکف همزمان با عبادت و راز و نیاز با خدا باید نسبت به اعمال گذشته خود تفکر کند و بیندیشد.

حجت الاسلام شرفی با بیان این که انسان افزون بر نیاز مادی، به نیاز معنوی هم احتیاج دارد، ابراز داشت: اعتكاف فرصتي است براي پاك نمودن زنگارهاي دل و اندوختن توشه سفر آخرت و ورود به عرصه جهاد اكبر و مبارزه با نفس است .

امام جمعه شادگان به اهمیت و جایگاه اعتکاف در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: در ماه رجب باید مقدمات خودسازی و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون اعتکاف مبنی بر « مَنِ اعتَكَفَ إيمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ/ گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزيده مى ‏شود»، اظهار داشت: معنی این روایت این است که هركس با ايمان و اعتقاد معتكف شود خداوندگناهان گذشته اش را مي آمرزد.

حجت الاسلام شرفی، اعتکاف را زمینه ساز تحول معنوی در وجود انسان دانست و گفت: رفتار یک معتکف باید قبل و پس از اعتکاف متفاوت باشد.

وی بر بهره گیری هرچه بیشتر معتکفان از سه روز خلوت با خدا تأکید کرد و افزود: فرصت معتکف شدن در خانه خدا توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نخواهد شد.

امام جمعه شادگان با اشاره به زمینه سازی های لازم جهت برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری خیرین و مسئولان مراسم معنوی اعتکاف در شادگان نسبت به سال های گذشته با کیفیت بهتر و با حضور پرشورتر جوانان و نوجوانان برگزار شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha