پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاجتی خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: آتش‌هایی که امروز بر سر مردم یمن ریخته می‌شود، به خاطر دفاع آنان از جایگاه ولایت و امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در مراسم سوگواری شهادت امام هادی(ع) که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با بیان این‌که در ابعاد مختلف دچار فقر پژوهشی هستیم، اظهار داشت: فقر پژوهشی می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی با بیان این که شیعه نباید در اقتدا به مسیر ائمه دچار مشکل باشد، گفت: متأسفانه در برهه کنونی در جوانب مختلف معرفت شناسی اهل بیت(ع) از جمله سبک زندگی، تهذیب، سیاست، مبارزه و جهاد فقر وجود دارد که اگر برطرف نشود بسیار خطرناک است.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر این که طبق نظر علمای بزرگ اسلام، سیاست ما عین دیانت ماست، گفت: متاسفانه برخی از مجموعه‌های دینی با سیاست کاری ندارند و به آن افتخار می‌کنند که خوشبختانه این مسئله در خوزستان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی فقر پژوهشی در خصوص زندگی و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) را از دلایل دوری برخی از مجموعه‌های دینی از سیاست دانست و افزود: کتب بسیاری باید در این زمینه تدوین شود، تا قدری از این فقر کاسته گردد.

وی تبیین و ارائه سبک زندگی واقعی اهل بیت و ائمه اطهار(علیهم السلام) را از وظایف طلاب برشمرد و گفت: در هر عرصه‌ای که بخواهیم موفق باشیم، باید ببینیم که ائمه اطهار(علیهم السلام) چگونه در آن عرصه قدم برداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود، سکوت بی مورد را نشانه نادانی برشمرد و افزود: عدم تبیین بسیاری از مسائل سبب شده که برخی از حوزه ها تابلوی افتخار جدایی دین از سیاست بزنند.

وی با اشاره به تربیت بیش از ۱۸۰ شاگرد از سوی امام هادی(ع) اظهار داشت: حضرت با سلسله شاگردان و وکلایش ارتباطی خاص داشتند، به گونه‌ای که متوکل در دوران حکومت خود آسودگی خاطر نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به زیارت جامعه کبیره که در شرح امامت امت است، اشاره کرد و اظهار داشت: این مسیر امامت و ولایت است که بر اندام دشمن لرزه انداخته و باید گفت؛ چیزی که برای دشمن مسئله ایجاد کرده، امامت است.

امام جمعه موقت اهواز بمباران یمن را از دلایل ترس دشمن از گسترش ولایت پذیری برشمرد و افزود: آتش هایی که بر سر یمن ریخته شد به خاطر دفاع آنان از امامت است.

وی به سخن علامه شهید مرتضی المحطوری مرجع شیعیان یمن پیرامون شخصیت امام خمینی(ره)اشاره کرد و افزود: این شخص پس از سفری که به قم برای کنگره خطر تکفیری داشت، در سخنانی بیان کرده بود «از نظر من امام خمینی(ره) از اصحاب علی بن ابی طالب(ع) است که از معبر زمان عبور کرده و آمده در این زمان برای رهبری امت؛ از نظر من روح الله امام من است و امام خامنه ای امام من است».

سامرا هنوز خط مقدم است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان این‌که ۱۲۰۰ سال از شهادت امام هادی(علیه السلام) می گذرد اما سامرا هنوز خط مقدم است گفت: هنوز از سامرا پیکر حاج حمید تقوی فرها و از کنار مرقد عمه سادات پیکر هادی کجباف‌ها می‌آورند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اهمیت نگاه دقیق و کارشناسانه روحانیون پیرامون زندگی اهل بیت(علیهم السلام) اظهار داشت: باید دید که تولی و تبری ائمه در چه محدوده‌ای بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه تصریح کرد: حضرت در اواخر عمر خود از سوی پنج خلیفه بی ریشه محاصره شده و ارتباطش با اطراف قطع شده بود و اکنون فقط در اسناد موجود است که امام هادی(علیه السلام) مسموم شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha