شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: طلاب باید درس و بحث طلبگی را با توسل به اهل بيت(ع) عجین کنند تا سبب پیشرفت روز افزون آنها شود.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به تشریح بایسته های طلبگی پرداخت و با بیان این که طلاب باید نیت خود را برای تحصیل در حوزه خالص و تقویت کنند، اظهار داشت: جوانان داوطلب ورود به حوزه هیچ چیز جز رضایت خداوند را سرلوحه تصمیم هایشان قرار ندهند؛ چراکه انگیزه و نیت مهم ترین عامل رشد طلبه است.

مدیر سابق حوزه علمیه اهواز، با بیان اینکه طلاب باید در مسیر طلبگی اخلاص داشته باشند، افزود: طلاب جوان علاوه بر این که باید فکر و نیت خود را خالص کنند، به خود یادآوری کنند که در چه جایگاهی قرار داشته و می خواهند، در آینده چگونه سربازی برای حضرت ولی عصر(عج) باشند و به چه صورتی خدمتگزاری کنند.

وی، خودسازی و آشنایی با احکام دین را از الزامات طلبگی خواند و افزود: طلاب می بایست در کنار خودسازی درونی، احکام شرعی را بیاموزند تا از همان ابتدای کار طلبگی، توان پاسخ گویی به سؤالات شرعی مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، برنامه ریزی و جهاد علمی را از دیگر ضروریات زندگی طلبگی دانست و تصریح کرد: طلاب باید با برنامه ریزی آماده جهاد علمی و تبلیغی باشند.

امام جمعه موقت اهواز، در پايان، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را گره گشاي مشکلات و روشن کننده مسیر طلبگی عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب باید درس و بحث طلبگی را با توسل به اهل بيت(ع) عجین کنند تا سبب پیشرفت روز افزون آنها شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha