یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توجه به خروجی کار و فعالیت‌های صورت گرفته گفت: آمار طلاق در جامعه، شایسته نظام اسلامی نبوده و این مسئله نشان دهنده ضعف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه همایش کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان، با اشاره به اهمیت توجه به خروجی کار و فعالیت های صورت گرفته گفت: آمار طلاق در جامعه، شایسته نظام اسلامی نیست و این مسئله نشان دهنده ضعف دستگاه های فرهنگی و آموزشی است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به پژوهش مسئله محور تأکید کرد و اظهار داشت: مدرسه مکانی برای آموزش دانش آموزان جهت ورود به زندگی واقعی است.

وی با بیان این که جوانان در برهه کنونی هدف حمله و تهاجم دروغین دشمن هستند، گفت: جوانان و نوجوانان جهت گذر از سختی های زندگی نیازمند مهارت لازم هستند که این مهارت ها باید در مدرسه صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بر اهمیت توجه به تربیت اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به حجاب و عفاف، و تأکید بر اقامه نماز از ساحت های تربیتی جوانان و نوجوانان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که اگر بیش از حد به یک رفتار انسان بپردازیم ممکن است، شخص از مسیر دلخواه خارج شود، خاطرنشان کرد: قرآن در زمینه تربیتی بر توجه به شخصیت انسان تأکید کرده است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه انسان مبنی بر خلیفه الهی تصریح کرد: باید به دانش آموز مقام و منزلت انسان و انسانیت را بفهمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی آشنایی با جامعه و هموار نمودن راه جهت ورود به آن از اهداف تحصیل دانش آموزان است، گفت: معلمان و مربیان آموزشی ناخدایان کشتی تعلیم و تربیت هستند.

وی با تأکید بر اهمیت مشخص کردن جایگاه تربیت در برنامه های درسی اظهار داشت: برنامه های درسی در نظام آموزش و پرورش باید مبتنی بر پژوهش مسئله محور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha