جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرگذاری حوزه و روحانیت در جامعه، گفت: تلاش می‌کنیم تا خلاءهای همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش را برطرف کرده و مسیر همکاری ها هموارتر از گذشته گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، امروز 26 فروردین در نشست همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که در سالن اجتماعات خانه معلم زاهدان با حضور معاونان پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و گلستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی موفق باشد و این موضوع نیاز به همکاری حوزه و همه نهادهای مربوطه دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرگذاری حوزه و روحانیت، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا خلاءهای همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش را برطرف کرده و مسیر همکاری ها هموارتر از گذشته گردد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یادآور شد: روحانیون باید دوره تخصصی و مهارتی را برای اینکه بتوانند روی افکار دانش‌آموزان تاثیرگذار باشند، طی کنند و رویکرد کاملاً تربیتی داشته باشند.

وی با اشاره به این که ستاد همکاری‌ها برای شناسایی ظرفیت‌ها تاسیس شده تا بتواند پیوندی میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه ایجاد کند، افزود: آموزش و پرورش باید تولیدات حوزه و نهادهای فرهنگی را به محصولات قابل عرضه به دانش‌آموزان تبدیل کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وجود 5 هزار شهید روحانی و 36 هزار دانش‌آموز شهید و بیش از 5 هزار فرهنگی شهید در کشور نشان از تربیت و تأثیر روحانیون در تبیین اهداف تربیتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، در پایان از آموزش و پرورش از آموزش و پرورش و حوزه به عنوان دو بازوی فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این دو نهاد می‌توانند اهداف نظام را به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha