جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، به اهداف اجرای طرح "معراج" در مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح روحانیون علاوه براقامه نماز، پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان، هفته ای یک بار در کلاس ها حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، در همایش کمیته های همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خوزستان، از برگزاری دوره های متعدد ویژه دانش آموزان و معلمان شهرستان های استان خوزستان خبرداد و گفت: از سال 90 تا 93، صدها دوره در زمینه های مختلف در سطح استان برگزار شد، که در مجموع 17 هزار معلم تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که نیمی از آن ها دوره تحکیم مبانی اعتقادی و ولایت را گذراندند.

رئیس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته معلمان رضایی قابل توجه از برگزاری این دوره ها داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به اجرای طرح "معراج" از سال 88 تا کنون در خوزستان، گفت: این طرح با توجه به رهنمودهای آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه های علمیه خوزستان راه اندازی و با مشارکت طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز اجرایی شد.

وی به اهداف اجرای طرح معراج در مدارس خوزستان اشاره کرد و گفت: در این طرح روحانیون افزون بر اقامه نماز در مدارس، پاسخگوی سؤالات دانش آموزان در زمینه های مختلف هستند و با مجوزی که از آموزش و پرورش گرفته شده، در هفته یک مرتبه در کلاس ها حضور می یابند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در طرح معراج روحانی مدرسه با دانش آموزان و اولیای آنان ارتباطی مستمر و تنگاتنگ دارند، ابراز داشت: روحانیان فعال در این طرح جلساتی نیز برای اولیای دانش آموزان پیرامون موضوعات تخصصی از جمله اخلاق خانواده برگزار می کنند.

امام جمعه موقت اهواز، ایجاد پیوند میان خانواده ها و مدرسه را از دیگر اهداف طرح "معراج" برشمرد و افزود: طرح "معراج" در سال  88 در 4 مدرسه، سال 89 در 100 مدرسه، سال 90 در 200 مدرسه، سال 91 در 350 مدرسه و در سال 92 با حضور بیش از 300 مبلغ در 386 مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به گسترش دامنه اجرای طرح معراج در شهرستان های استان خوزستان با همکاری مدارس علمیه شهرستان ها، افزود: شهرستان های کارون، هویزه، حمیدیه، دزفول، ایذه، رامهرمز و شوشتر از جمله میزبانان این طرح بودند.

امام جمعه موقت اهواز به راه اندازی و فعالیت مدارس وابسته به حوزه علمیه تحت عنوان "مدارس صالحین" اشاره کرد و افزود: مدیریت فرهنگی این مدارس با حوزه های علمیه است و افزون بر برنامه های درسی، برنامه هایی در جهت تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان برگزار می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت مدارس صالحین در شهرستان های اهواز و آبادان اظهار داشت: خوشبختانه خانواده ها استقبال بسیاری نسبت به تحصیل فرزندان خود در این مدارس نشان داده اند که همین مسأله سبب رونق بیش از پیش مدارس صالحین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در پایان به پوشش مدارس شبانه روزی از سوی مبلغان حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: 90 مدرسه شبانه روزی تحت پوشش حضور مبلغان هستند که در آن ها افزون بر اقامه نماز، فعالیت های فرهنگی نیز صورت می گیرد.

وی در پایان از اجرای طرحی تازه با عنوان «مسجد و مدرسه» خبر داد و گفت: برخی از مساجد فعال استان ارتباطاتی با مدارس جهت اسجاد پیوند میان مدرسه و مسجد ایجاد کرده اند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha