جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از شرایط سعادت انسان را رشد معنوی برشمرد و گفت: رشد معنوی در کنار رشد تحصیلی نیازمند حضور فعال روحانیون و مبلغان فعال در مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه همایش کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان ، در آیین پایانی گردهمایی کمیته‌های همکاری های حوز علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان، با تبریک حلول ماه رجب بر توجه به فرصت های ناب این ماه الهی تأکید کرد و گفت: رجب حلقه وصلی میان خداوند و بنده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر « إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَهٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ طُوبَى لِلطَّائِعِینَ وَ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی وَ غَافِرُ مَنِ تَغْفَرَنِی الشَّهْرُ شَهْرِی وَ الْعَبْدُ عَبْدِی وَ الرَّحْمَهُ رَحْمَتِی» اشاره کرد و گفت: معنی این حدیث این است که « چون ماه رجب فرا رسد، فرشته‌ای از سر شب تا صبح ندا سر می‌دهد! خوشا به حال ذاکران و یادآوران خدا، خوشا به حال مطیعان و خداوند تعالی می‌فرماید: من همنشین کسی هستم که همنشین من است، من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری یکی از شرایط سعادت انسان را رشد معنوی برشمرد و افزود: رشد معنوی در کنار رشد تحصیلی، نیازمند حضور فعال روحانیون و مبلغان فعال در مدارس است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که رشد معنوی دانش آموزان رابطه مستقیمی با سرعت رشد علمی دارد، گفت: باید افزون بر بررسی موانع رشد معنوی دانش آموزان به حل و فصل آن‌ها پرداخت.

وی بر اهمیت رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود در رشد معنوی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: ضروری است تا بستر لازم برای رشد فکری و مذهبی دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به اهمیت توجه به مدارس خاص اظهار داشت: در این گونه مدارس نخبگان علمی تحصیل می کنند و از این رو به این افراد باید بیش از پیش توجه شود.

رئیس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان به طرح و برنامه های این کمیته در سال 94 اشاره کرد و گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه های اندیشه‌های دینی، تربیت اسلامی، توسعه مدارس معارف اسلامی و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی از جمله کتاب و نرم افزار در مدارس از جمله آن هاست.

وی، توانمند سازی عوامل تربیتی در حوزه تفکرات دینی و باورهای اعتقادی، تقویت اجرای طرح معراج در اهواز و دیگر شهرستان‌ها، برگزاری کمیته های شهرستان ها به صورت ماهانه و همچنین همکاری و تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان جهت اجرای دوره های ضمن خدمت از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در سال جاری است.

امام جمعه موقت اهواز، کمیته همکاری حوزه و آموزش پرورش را بستری مناسب برای ارتقاء معنوی و فرهنگی معلمان و دانش آموزان برشمرد و افزود: برگزاری دوره آموزش مربیان، معاونان پرورشی، مشاوران و دبیران دینی و قرآن در خصوص مبانی اعتقادی، برگزاری همایش‌های مذهبی، علمی در مدارس سراسر استان، برگزاری جلسات آموزش خانواده با حضور برادران و خواهران روحانی در مدارس و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و مجامع بحث و نقد در مدارس متوسطه از برنامه های مهم این کمیته در سال گذشته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha