پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان

حوزه های علمیه برای فراگیری معلومات تخصصی در رشته های علوم اسلامی به منظور خدمتگزاری به دین و دفاع از اسلام شکل گرفته و نیازمند همت و تلاش ویژه خواهران طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين محمدطلوع ، پيش از ظهر امروز درمراسم اختتاميه همايش "فضاو فضائل" در مدرسه اسلام شناسي گفت: همنشين،تاثیر زیادی در تحكيم وتضعيف عقايد ديني دارد، لذا بايد در انتخاب دوست، همكار، استادو حتي شاگرد دقت زيادي كرد که در روایات اهل بیت(ع)نیز به آن اشاره شده است.

وي خطاب به خواهران طلبه حاضر در اين همايش گفت: خواهران طلبه بایستی بیشترین بهره را از فضای معنوی موجود در حوزه ببرند، تا بتوانند به عنوان بهترین الگو برای جامعه دینی مطرح باشند.

استاد حوزه علميه مشهد تصريح كرد: حوزه های علمیه برای فراگیری معلومات تخصصی در رشته های علوم اسلامی به منظور خدمتگزاری به دین و دفاع از اسلام شکل گرفته و نیازمند همت و تلاش ویژه خواهران طلبه است.

وی گسترش تبلیغات در محله ها و جلسات خانگی را از اصول محوری عنوان و اضافه کرد: برگزاری جلسات مذهبی با سخنرانی بدون مستند و پشتوانه علمی، زمینه ساز مشکلات و نشر خرافه در جامعه می شود.

*اهمیت توجه طلاب به حفظ قرآن

حجت الاسلام و المسلمين طلوع با تاکید بر اهتمام ویژه طلاب نسبت به فراگیری قرآن کریم، اظهار کرد: حفظ قرآن کریم توسط طلاب علوم دینی باعث غنای علم و دانش آن‌ها می‌شود و توشه دنیوی و آخرتی آنها را سنگین می‌کند.

وی زنان را زیربنای استواری خانواده دانست و تصریح کرد: اگر در یک شهر تعدادی از بانوان معارف دینی را آموخته باشند، می‌توانند علاوه بر تربیت بهتر فرزندان، جامعه را متحول کنند.

اين استادحوزه  بیان کرد: طلاب نباید صرفا برای کسب نمره به حفظ مطالب بپردازند، بلکه بایدفراگیری علم، مقدمه عمل به دین باشدچرا که در روایات اهل بیت(ع) از عالم بی عمل به شدت مذمت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دعای افتتاح از امام زمان (عج) نقل شده است، «از خداوند می‌خواهیم تا در دولت کریمه‌ای که در آن مسلمانان عزیز و منافقان ذلیل هستند، ما را از کسانی قرار دهد که هم در راه خدا حرکت می‌کنند و هم دیگران را به سمت خدا دعوت می‌کنند»لذا باید از صمیم قلب مضامین این دعای شریف را از خداوند متعال بخواهیم.

وي به  بیان اهمیت کار طلبگی، اشاره كرد و افزود: پیامبر اکرم (ص)خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند،« اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از آنچه خورشید بر آن می‌تابد» که این حدیث شریف خود اهمیت تبلیغ و ارشاد مردم را به خوبی نشان می دهد.

در ادامه این مراسم، خانم مقدسی ،مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی ودبیرهمایش، ضمن خیر مقدم به حضار به نقش با اهمیت پژوهش های حوزوی اشاره نموده و از صاحبان کتب منتشر شده در مدرسه تقدیر به عمل آورد.

لازم به ذکر است:هیئت داوران ضمن تشکر از استقبال بی نظیر پژوهشگران جهت ارائه مقالات فراوان در فراخوان فضا و فضائل ،پس از ارزیابی از بین مقالات رسیده از سراسر کشور، اسامی مقالات شایسته تقدیر و برندگان را بدین شرح اعلام كرد: رتبه اول مقاله با عنوان" نقش مساجد در تحکیم عقاید دینی"  از دانشگاه پیام نور تهران و دانشگاه اصفهان ،رتبه دوم مقاله با عنوان" نقش پدر در تحکیم عقاید دینی" از مریم آذر بویه طلبه مدرسه علمیه اسلام شناسی،رتبه سوم مقاله با عنوان "نقش ارتباط معنوی با ائمه در تحکیم عقایددینی" از شادی افشارپور طلبه مدرسه علمیه اسلام شناسی بود .

خاطر نشان می شود:در حاشيه اين مراسم ،از دو کتاب «شان طلبه و حجاب و عفا ف»، «آموزش نموداری تدوین تحقیق پایانی» با حضور مؤلفین رونمایی شد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha