جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ جلال الدین صغیر

حوزه/ شیخ جلال الدین صغیر گفت: ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان اکنون پس از دو هفته از آغاز تجاوز به یمن، نتوانسته به اهداف سیاسی و امنیتی خود دست یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلال الدین صغیر از اعضای ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای که از سوی فراکسیون "المواطن" مجلس صادر شد، تاکید کرد: عربستان پس از دو هفته از تجاوز به یمن، نتوانسته موفقیتی به دست بیاورد.

شیخ صغیر افزود: ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان اکنون پس از دو هفته از آغاز تجاوز به یمن نتوانسته به اهداف سیاسی و امنیتی خود دست یابد. آنها گمان می‌کردند ایران در یمن نفوذ دارد و به دنبال کاهش این نفوذ بودند، اما تنها نتیجه ای که عائد آنها شده شکست و ناتوانی است.

وی گفت: عربستان گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارد که شیرین ترین آنها همچون زهر است. عربستان یا باید پرده از عملیات خود بردارد و بابت این تجاوز عذرخواهی کند، یا وارد سرزمین یمن شود، یا اینکه سیاست فرار به جلو را پیش بگیرد و معرکه جدیدی را با کشوری غیر از یمن آغاز کند، یا به لانه سیاست بازی پناه ببرد که آن را از قبل آماده کرده و تا آرام شدن اوضاع آنجا پناه بگیرد.

شیخ صغیر گفت: این در حالی است که تمام این راه حل‌ها سودی به حال رهبران تازه‌کاری که عربستان را به این باتلاق کشانده‌اند ندارد؛ چرا که آنها برای خروج از این بحران نیازمند زیرکی و هوش فراوان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha