یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ معاون دانشکده الهیات دانشگاه ایلام با اشاره به کشتار مردم بیگناه یمن توسط عربستان، آن را نقض حقوق بشر برشمرد و گفت: حرکت غیر عقلانی و غیر انسانی عربستان صرفا مبتنی بر تأمین منافع آمریکاست.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی نیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ایلام، در خصوص حمله عربستان به یمن گفت: به گفته مقام معظم رهبری حکومت عربستان به دست چند جوان خام افتاده که سرانجام چوب ندانم کاری و عدم تدبیرهای خود را خواهند خورد.

وی با اشاره به کشتار زنان و کودکان بی گناه یمنی توسط عربستان، آن را نقض حقوق بشر و دخالت در امور کشور ها دانست و  افزود: حرکت غیر عقلانی و انسانی عربستان صرفا مبتنی بر تأمین منافع آمریکا است.

این محقق حوزوی با تاکید بر این که مسلمانان باید علیه کفر به پا خیزند، ابراز داشت: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه نتیجه الگوگیری از انقلاب اسلامی است و استکبار جهانی با واقف بودن به این امر، هیچ گاه این بیداری ها را نخواسته و آن را تهدیدی برای منافع خود می داند.

معاون دانشکده الهیات دانشگاه ایلام با بیان این که با وجود شکل گیری وسیع بیداری اسلامی، جایی برای حضور و دخالت سلطه جویان و مستکبران در منطقه نخواهد بود، تصریح کرد: آمریکا منافع خود را در سرکار ماندن حکام مرتجع و خود فروخته عرب می داند، لذا برای به ثمر ننشستن تحرکات انقلابی تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که شیعه، تفکر عقلانی دارد و از هر مظلومی دفاع می کند، افزود: آمریکا با اجرای پروژه ایران هراسی به دنبال کم رنگ کردن احترام و عزت ایران اسلامی در جهان است، اما راه به جایی نخواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی همواره در تعامل سازنده با کشورهای جهان بوده و هرجا که مظلومی نیازمند کمک و توجه بوده است از هیچ کمکی مضایقه ننموده است و همواره پشتیبان مظلومین عالم است.

معاون دانشکده الهیات دانشگاه ایلام در ادامه به حادثه فرودگاه جده اشاره کرد و گفت: حادثه فرودگاه جده خشم و انزجار ملت ایران اسلامی را برانگیخت و تنفر از فرهنگ وهابیت و رژیم آل‌سعود را صد چندان کرد.

این استاد دانشگاه افزود: رسانه‌ای شدن قضیه حادثه فرودگاه جده قلب هر انسانی را بدرد می آورد و مسئولان باید  به خاطر حفظ آبرو و عزت ملت ایران، اقدامات اساسی را انجام دهند تا عاملین اصلی این عمل غیر انسانی به اشد مجازات برسند.

معاون دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، تعلیق سفرهای عمره را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و گفت: عزت و استقلال ایران اسلامی مدیون خون شهدا و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha