جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لطفی ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام روحانیت را مدافع اسلام ناب و حافظ دیانت مردم خواند و گفت: در طول تاریخ، بیان حقیقت و دفاع از حریم ولایت و حق مردم، سرلوحه کار روحانیت بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه جامع صاحب الزمان(عج) ایلام، با اشاره به ارتباط روحانیت با مردم، اظهارداشت: روحانیت در تمامی صحنه ها توانسته با تکیه بر قرآن و عترت، پناهگاه مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در ایلام روحانیت را مدافع اسلام ناب و حافظ دیانت مردم خواند و افزود: در طول تاریخ، بیان حقیقت و دفاع از حریم ولایت و حق مردم، سرلوحه کار روحانیت بوده و خواهد بود.

وی در ادامه  به تاریخچه ساخت حوزه علمیه در ایلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ساخت حوزه علمیه در استان به قبل از انقلاب اسلامی بر می گردد که حاصل زحمات بزرگانی همچون آیت الله حیدری ایلامی، آیت الله مروارید، مرحوم تعمیرکار و ... می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین با اشاره به راه اندازی مدیریت های استانی حوزه، گفت: حوزه استان بسیار موفق عمل کرده و به حرکت رو به رشد خود ادامه می دهد و خداوند رو شاکریم که در ایام ولادت حضرت زهرای اطهر(س) شاهد کلنگ زنی حوزه علمیه جامع در استان هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در ایلام، ساخت مدرسه جامع در این استان را ضروری خواند و تصریح کرد: حوزه استان به دلیل کمبود فضا، نمی تواند پاسخگوی جوانان علاقمند به تحصیل در حوزه باشد، از این رو ساخت مدرسه علمیه جامع با بیش از 200حجره و امکانات رفاهی، ورزشی، کتابخانه ای و ... در دستور کار مدیریت حوزه استان قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha