جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346582
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
اعزام

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان از اعزام 42 مبلغ و هم چنین برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز در نشست خبری با رسانه‌های این استان، به برنامه های این اداره اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در ایام نوروز طرح آرامش بهاری است که از 28 اسفند 93 آغاز و تا 15 فروردین سال 94 اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام سوگواره یاس نبوی هم به‌مناسبت تقارن فاطمیه با نوروز از 2 تا 6 فروردین سال 94 برگزار می‌شود، گفت: ایام نوروز 42 مبلغ مذهبی از شهرستان قم برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی - دینی به بقاع متبرکه نقاط مختلف استان ایلام اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه به عنوان یک قطب فرهنگی برای میزبانی از زائران و گردشگران نوروزی است، افزود: امسال در بقاعی که زائرسرا ندارند و یا به حد کافی نیست با همکاری هلال احمر چادرهایی برای اسکان زوار برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ، گفت: اجرای ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال در 16 بقعه متبرکه استان، سفره هفت‌سین فاطمی، قرائت دعای تحویل سال و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) با حضور روحانیون اعزامی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، همایش رهروان یاس نبوی، مراسم شام غریبان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم عزاداری، سخنرانی، اجرای مسابقات فرهنگی-هنری از جمله دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha