سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تلاقی ایام فاطمیه با نوروز امسال ایجاب می کند تا برای مسافران نوروزی فضایی معنوی همراه با آرامش به وجود بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت : ایام نوروز امسال به واسطه تقارن با ایام فاطمیه، باید با برگزاری مراسم های ویژه بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه احکام نورانی اسلام به دو بخش ظاهر و باطن تقسیم می شود، افزود: حفظ ظاهر وظیفه هر مسلمان است و علاوه بر رعایت باطن نیکو باید ظواهر و آداب مسلمانان در جامعه نیز رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود : ستاد شئونات دینی باید مصوبات این ستاد را عملی کند و در جهت پیگیری مصوبات این ستاد تمام تلاش خود را به کار گیرد.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه در ایام شهادت ائمه اطهار علیهم السلام باید تلاش کنیم تا به دور از هر گونه بدعت  و خرافات، در فضایی آرام عزاداری ویژه این ایام را برگزار کنیم، تصریح کرد: در ایام فاطمیه باید به دور از هر گونه افراط، به مدت 5 شب عزاداری برگزار شود.

وی بیان داشت : در نوروز امسال نیز با توجه به برگزاری این گونه مراسم ها تلاش می شود تا فضایی معنوی برای مسافران نوروزی در استان لرستان فراهم گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال ستاد های مذهبی خود را در 5 روز پایانی ایام فاطمیه فعال می کنند، خاطر نشان کرد : مردم مسلمان ما تاکنون با تقارن این گونه مناسبت ها توانسته اند حرمت ها را به خوبی حفظ کرده و علاوه بر برگزاری مراسم های ویژه این ایام دید و بازدید های خود را نیز با حفظ رعایت این ایام به جا آورند.

حجت الاسلام مهدوی امین افزود : ستاد ساماندهی شئون فرهنگی از مهمترین ستادهایی که در کشور شکل گرفته و تلاش می کند تا مصوبات فرهنگی استان ها را پیگیری کند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان هم گفت :سازمان تبلیغات اسلامی دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری را طبق منشور اعلام شده پیگیری می کند و در جهت اجرای آنها نیز تمام همت خود را انجام می دهد.

 حجت الاسلام غلامی افزود : با تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال مردم آگاه  و ولایی ما هم برنامه های این ایام را فاطمی ترسیم می کنند و با در نظر گرفتن حرمت این ایام، سال خوبی را آغاز می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha