جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ رئیس مرکز اسناد حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه باید کتابخانه ها را به کارگاه و خط تولید دانش تغییر دهیم، گفت: داشتن برنامه های جدید و نو می تواند گامی مؤثر در این زمینه باشد که در این راستا از مسئولان تقاضا داریم پیشنهادهای خود را به ما ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عماد پیش از ظهر امروز در نشستی با تولیت کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی که به مناسبت  سالروز تأسیس آن برگزارشد، اظهار داشت: کتابخانه حضرت آیت الله حائری شیرازی و حضرت آیت الله بروجردی با نگاه روشن این دو بزرگوار راه اندازی شده و امیدواریم با نگاه خوب مسئولان، افق بسیار روشنی داشته باشد.

وی ابراز داشت: با مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه، دو کتابخانه مدرسه فیضیه و کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی به عنوان کتابخانه های مرکزی حوزه انتخاب شده و کارهای گسترده ای در آن صورت پذیرفته است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به دیدار رئیس کتابخانه ملی کشور با مدیر حوزه های علمیه در اسفند ماه سال 1393، خاطرنشان ساخت: در آن دیدار از آیت الله حسینی بوشهری اجازه خواسته شد تا نماینده ای از سوی کتابخانه حوزه های علمیه در جلسات دوره ای آنان شرکت نماید.

رئیس مرکز اسناد حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز این موقعیت ظرفیت تازه ای را برای حوزه و کتابخانه آن به عنوان فعالان و خادمان عرصه علم فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به عوامل مؤثر در رشد و پیشرفت کتابخانه های حوزه های علمیه، بیان داشت: از عوامل مؤثر در این پیشرفت، نگاه تازه شورای عالی حوزه های علمیه؛ مخصوصا آیت الله استادی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله علوی بروجردی، شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان معاونت پژوهش، اداره امور کتابخانه ها و ... بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز برای رسیدن به این نقطه زحمات بسیاری کشیده شده و تحولات زیادی اتفاق افتاده است؛ اما باید برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت انجام دهیم تا بتوانیم به نقشه راهی برای رشد و تعالی دست پیدا کنیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به تهیه پیش نویسی برای این پیشرفت، ابراز داشت: امروز در وزن عملی مهارتی کتابخانه ها تحول خوبی داشته‌ایم؛ ولی با وضع مطلوب فاصله داریم.

رئیس مرکز اسناد حوزه های علمیه ادامه داد: باید برای نیروی انسانی موجود، ترتیبی اتخاذ کنیم تا با ارتقای سطح علمی و خدماتی، شاهد تحولات بیشتری باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تأکید بر اینکه باید کتابخانه ها را به کارگاه و خط تولید دانش تغییر دهیم، خاطرنشان ساخت: داشتن برنامه های جدید و نو می تواند گامی مؤثر در این زمینه باشد که در این راستا از مسئولان تقاضا داریم پیشنهادهای خود را به ما ارائه نمایند.

وی با اشاره به برخی از تحولات در حوزه کتابخانه، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در سال 1393، تجلیل از برخی مراجعه کنندگان کتابخانه های حوزوی بوده که با تعجب این عزیزان همراه بوده است؛ چراکه تاکنون چنین حرکتی در هیچ کجا انجام نشده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در پایان بیان داشت: باید نیازسنجی های پژوهشی به مراجعه کنندگان کتابخانه وصل شود تا تولید دانش جدید صورت بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha