جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: در شرایط امروز ، تحقق سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی از سوی رهبری، نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عماد، پیش از ظهر امروز در همایش جشنواره علامه حلی، استان اصفهان ضمن تبریک میلاد فرخنده ام ابیها حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: براساس روایتی از امیر المومنین(ع) دانش را باید فرا  گرفت چرا که  امری حسنه است.

وی  افزود: ممارست در امر تحصیل علوم دینی ، مباحثه علوم  و تسبیح  و جستجوی علوم همچون جهاد است  که این ارزش گذاری از سوی اسلام توجه و تاکید به امر فراگیری دانش است.

این استاد حوزه، در تعریف تسبیح  گفت: در قرآن کریم تسبیح آن چیزی است که حضرت یونس(ع) به وسیله آن از دل نهنگ نجات یافت، بر این اساس بالاترین ذکری که در عالی ترین حالت خضوع از آدمی سر می زند تسیبح نام دارد که این امر نشان از اهمیت والای فراگیری علوم است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: جریان علم در یک نظام جریانی راهبردی است، نظام جمهوری اسلامی ایران براساس یک سری اصول، بایسته ها و پیمانه هایی استوار شده است که فراگیری علم و دانش از آن دست اصول می باشد.

وی با اشاره به سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم افزود: دست اندرکاران علم و دانش و مسئولان علمی و آموزشی کشور باید به این سیاست های کلان علم و فناوری تعیین شده از سوی دیده بان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه کنند و دقت لازم را برای مشخص کردن مسیر حرکتی بر این اصول و بایسته ها برنامه ریزی نمایند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه، با بیان اینکه پشتوانه اصلی آموزش کشور تحقیق، مطالعه و پژوهش است اذعان کرد:  در این مسیر هرکدامیک از اعضای جامعه علمی کشور باید  نقش خود در اجرا و تحقق سیاست های کلان علم و فناوری تعریف و آنرا پیگیری نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha