جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: در تحقیقات و کتاب ها نباید مطالب تکراری باشد. اینکه مطالبی که قبلاً بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده ای ندارد، بلکه ...

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید در دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهارداشتند: همین که کاری به قصد و نيّت ترویج اسلام و قرآن و معارف اهل البيت عليهم السلام باشد، موفّق است و شما هم به جهت اینکه در این مسیر هستید خدا را شاکر باشید.

بسياري از مطالب بزرگان فراموش شده است

ایشان با اشاره به غنای علمی حوزه های علمیه بیان کردند: الحمدلله حوزه های علمیه با سرمایه های بزرگ قرآن و معارف اهل البیت علیهم السلام و وجود علمایی که از زمان غیبت تا به حال بوده اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علماء سلف، بنيه علمي حوزه رشد بیشتری پيدا کند.  امروز بسياري از مطالب بزرگان  فراموش شده است و آن طوري که بايد، مورد توجّه واقع نمی شود.

حضرت آیت الله صافی، مسئولیت حوزه های علمیه در عصر فعلی را بسیار سنگین قلمداد کرده و بیان داشتند: مسئولیت حوزه های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است و ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم. امام زمان علیه السلام هم در این اوضاع، از حوزه های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب نماییم.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده و واقعی در حوزه های علمیه افزودند: مسأله تحقيق بسیار مهم است. تحقيق ها باید واقعی،  حقيقي و مفید داشته باشد؛ نه اینکه اسم تحقیق را دارا باشد و واقعیت و فایده ای نداشته باشد.

مطالب جدید تولید شود

معظم له تاکید کردند: در تحقیقات و کتاب ها نباید مطالب تکراری باشد. اینکه مطالبی که قبلاً بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده ای ندارد بلکه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید نمود.

این مرجع تقلید ضمن درخواست توجه بیشتر مسئولان حوزه به معارف روایی گفتند:: باید رشته هایی که از روایات و علوم اهل البیت علیهم السلام نشأت می گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود که علوم دیگر اصل شوند و اینها فرع باشد.

حضرت آیت الله صافی ادامه دادند:  باید اصل که همان فقه آل محمد علیهم السلام است محفوظ بماند. باید قرآن و معارف اهل بيت عليهم السلام را بیشتر ترویج کنيم و بدانيم که هر چه بخواهيم در این علوم وجود دارد و کمبودی نداریم.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت  الاسلام و المسلمین عماد، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این معاونت ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha