جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346813
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
غلامی لرستان

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: امروز اسراف و تجمل گرایی در جامعه به یک معضل تبدیل شده و زمینه ساز بسیاری از کدورتها و بدبینی ها در بین افراد شده است .

حجت الاسلام غلامی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد  گفت : مسلمانان و شیعیان باید با عمل به سیره و منش ائمه اطهار علیهم السلام در زندگی خود اسراف  را  حذف کنند و با قناعت و تامین نیاز روز خانواده خود مشکلات اجتماعی ناشی از پدیده اسراف را به حداقل برسانند .

وی با اشاره به اینکه اسراف در قرآن مورد نکوهش خدای متعال قرار گرفته است افزود : امروز متاسفانه مشکل اسراف و تبذیر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده به گونه ای که همین موضوع باعث ترویج شیوه های نامعمول در زندگی شده است .

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان  با اشاره به بحث اسراف در مراسم ازدواج خاطر نشان کرد : امروز جوانان در آستانه ازدواج بخاطر ترس از مشکلات مالی از زیر بار مسئولیت  این سنت حسنه  شانه خالی می کنند و این موضوع یک چالش جدی در جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه امروز رسانه ها خصوصا صدا و سیما باید با نشان دادن نمونه زندگی اسلامی ایرانی به مردم و کاهش تجمل گرایی  و فرهنگ سازی قناعت در جامعه رسالت خود را انجام دهند

وی گفت : متاسفانه در بعضی خانواده ها چشم و هم چشمی در تعویض و سایل منزل آرامش کانون خانواده را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان  بیان داشت :در چنین شرایطی مبلغان نیز باید در محورهای سخنرانی خود با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جهت کاهش اسراف در جامعه  گام بردارند

حجت الاسلام غلامی افزود : امروز باید با رد کردن تفکر غلط اسراف در جامعه فرهنگ قناعت  را در بین مردم نهادینه شود  که  برای تحقق این امر همت مردم و دستگاههای فرهنگی نیاز است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha