دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان : همراه با نو شدن طبیعت و تبدیل گردش روزگار، انسانها هم در اوضاع درونی خود تجدید نظر کنند

حجت الاسلام مبلغی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در خرم آباد  با اشاره به اینکه اسلام دین تجدید نظر در تمام حالات انسان است گفت : در منابع دینی ما آمده است که انسان روزانه اعمال و رفتار خود را بازبینی و بازنگری کند .

وی افزود : با این بازبینی و باز نگری انسان می تواند در جهت تقویت خوبی ها و زدودن بدی ها تلاش کند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان  خاطر نشان کرد :همراه با نو شدن طبیعت و گردش روزگار خوب است انسانها در این جشن زیبا با دور ریختن کینه و غضب نسبت به همدیگر الفت و مهربانی را برای هم به ارمغان بیاورند .

 حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه نوروز از سنت های زیبای ما ایرانیان است که در آن با انجام صله رحم می توان انرژی مثبت را در بین جامعه بوجود آورد گفت : این سنت زیبای ایرانی با فرهنگ غنی و ناب اسلامی ما گره خورده و مهر و محبت را در بین افراد گسترش می دهد.

وی بیان داشت : دین اسلام دینی اجتماعی است که در آن سفارش ویژه ای به مودت بین انسانها شده است به گونه ای که روایت شده از حال همدیگر با خبر شوید .

 مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه نوروز فرصتی است تا با دور ریختن کینه  مهربانی را به هم هدیه دهیم گفت : این بهانه را باید هدیه ای از جانب خداوند در نظر بگیریم و با انجام صله رحم و سرکشی به همدیگر ارامش روحی و نشاط را میهمان قلب های اطرافینمان کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha