پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جانلو

حوزه/ مدیر عامل مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی از اعزام 20 هزار مبلغ با همکاری حوزه و دانشگاه، در تابستان امسال در راستای فرهنگ سازی صرفه جویی و مصرف بهینه سرمایه ملی به سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمود جانلو، در نشستی با اصحاب رسانه، صرفه جویی و مصرف بهینه را ضرورت دینی و ملی دانست و گفت: دراین مسیر، فرهنگ سازی، نقشی اساسی دارد؛ جامعه برای ساخته شدن، باید از نظر فرهنگی و اندیشه رشد کند تا به نقطقه مطلوب برسد.

وی با بیان این که عدم بهینه سازی در مصرف بسیاری از سرمایه ها را بیهوده نابود می سازد، تصریح نمود: در این راستا، مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی از دی ماه 1393 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از طلاب حوزه علمیه و تعدادی از فعالان دانشگاهی دراین عرصه تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی با اشاره به تعاملات گسترده این مؤسسه با مراجع تقلید و وزارت خانه ها و تأیید فعالیت  های این مؤسسه از سوی آنها گفت: آنچه این مؤسسه به دنبال آن است، با توجه به این که در راستای انجام واجب دینی و جلوگیری از اسراف است، فعالیت های آن مورد تأیید و حمایت علما و مسئولان قرار گرفته است.

حجت الاسلام جانلو درباره اهداف و برنامه های این مؤسسه گفت: صرفه جویی و مقابله با اسراف و حمایت از تولیدات داخلی از جمله این اهداف است؛ باید بدانیم که اگر جامعه به سمت صرفه جویی و در کنار آن در مصرف تولیدات داخلی حرکت نکند، در آینده ای نه چندان دور شاهد شکست اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی مطالبه گری در صرفه جویی سرمایه ملی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف فعالیت این مؤسسه برشمرد و در ادامه افزود: در این مسیر، فعالیت های تبلیغی گسترده ای انجام شد و ضمن برگزاری همایش هایی در راستای فرهنگ سازی صرفه جویی و بهنیه مصرف، 9000 عضو در مؤسسه ساماندهی شدند.

مدیر عامل مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی خاطرنشان کرد: در ماه محرم، 2519 نفر و در نوروز 94 نیز 8800 نفر به مناطق مختلف در سراسرکشور اعزام شدند و هر کدام عهده دار اجرای طرح های مختلفی از جمله طرح میهمان و طرح میزبان شدند.

وی ادامه داد: از دیگر طرح های اجرایی از سوی مبلغان، طرح 72 بود که بر این اساس مبلغان موظف بودند تا برنامه های خود را برای 72 خانواده از اقوام و خویشان خود اجرا نمایند.

حجت الاسلام جانلو با بیان این که برنامه تبلیغی ویژه ای برای ایام تابستان برنامه ریزی شده است، تصریح نمود: قرار است با همکاری حوزه و دانشگاه، در تابستان امسال 20 هزار مبلغ در راستای فرهنگ سازی صرفه جویی و مصرف بهینه سرمایه ملی به سراسر کشور اعزام شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح 100 هزار نفره مبلغان در سراسر کشور گفت: در این راستا، قم به عنوان اولین استان، عرصه اجرای این طرح خواهد بود.

مدیر عامل مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه ملی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر برنامه ها، با نهادهای علمی و پژوهشی  همچون مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی، اصناف قم، کمیسیون اقتصاد ملجس،  مجامع حوزوی و...در ارتباط هستیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha