جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

مدیر حوزه علمیه ایلام، فضای معنوی و اخلاقی حاکم بر حوزه را قابل مقایسه با هیچ فضای دیگری ندانست و گفت: طلاب باید با درس خواندن و رعایت مسائل اخلاقی و معنوی شکرگزار نعمت طلبگی و سربازی امام زمان(عج) باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه الهادی(ع) شهرستان سرابله، از نزدیک در جریان فعالیت ها، برنامه ها و مسائل و مشکلات این مدرسه قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در جمع طلاب و اساتید مدرسه الهادی(ع) با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت پیشوای دهم شیعیان، به روایتی از امام هاد(ع) " وَمَنْ أطاعَ اللّهَ یُطاعُ، وَ مَنْ أطاعَ الْخالِقَ .../ كسى كه تقوى الهى را رعایت نماید و مطیع احكام و مقرّرات الهى باشد، دیگران مطیع او مى شوند"، گفت: این روایت در بردارنده نکات اخلاقی بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: روایت امام هادی(ع) با هدف طلبگی ارتباط زیادی دارد، چرا که طلبه عمر و جوانی خود را با خدا معامله می کند و خداوند هم ضامن عزیز و بزرگ شدن او در بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: طلاب باید در رفتار و گفتار تقوای الهی را رعایت کننند تا مردم از آنان حرف شنوی داشته باشند و بتوانند جامعه را در مسیر هدایت الهی قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه ایلام، فضای معنوی و اخلاقی حاکم بر حوزه را قابل مقایسه با هیچ فضای دیگری ندانست و یادآور شد: طلاب باید با درس خواندن و رعایت مسائل اخلاقی و معنوی شکرگزار نعمت طلبگی و سربازی امام زمان(عج) باشند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های مسئولان و اساتید مدرسه علمیه الهادی(عج) شهرستان سرابله، این مدرسه را از مدارس موفق استان ایلام اعلام کرد.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این نشست، مدیر و معاونان حوزه علمیه استان ایلام، علاوه بر پاسخگویی به سئوالات طلاب، به بررسی مشکلات آنان پرداختند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha