جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم: برای ما روشن است که مشکل لبنان از خارج است و این عربستان است که بر سر راه انتخاب رئیس جمهور مانع ایجاد می کند و در امور لبنان دخالت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم یادبودی در حسینیه منطقه طاریا با اشاره به تعطیل کردن پارلمان لبنان توسط نمایندگان به بهانه عدم انتخاب رئیس جمهور خطاب به نمایندگان گفت: آیا شما نمی دانید تعطیل کردن پارلمان چه عاقبتی برای لبنان دارد؟ اگر تعطیل کردن پارلمان موجب انتخاب رئیس جمهور می شد، ما پیش از همه در این تعطیلی مشارکت می کردیم، اما اینکه با این کار مردم از قانونگذاری محروم شوند موجب خلل بیشتر در نهادها و مؤسسات می شود و این غیر مقبول است. ما از دو ماه پیش شاهد تزلزل در امور کشور به بهانه فقدان رئیس جمهور هستیم و می بینیم همه چیز در حال تعطیلی است و این می تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: گریه کردن ظاهری بر رئیس جمهور بس است، شما بهتر است به عربستان بگویید اسم رئیس جمهور لبنان را اعلام کند تا چرخ کشور به طور طبیعی بچرخد، چون برای ما روشن است مشکل لبنان از خارج است و آنها هستند که بر سر راه انتخاب رئیس جمهور مانع ایجاد می کنند و در امور لبنان دخالت می کنند.

معاون دبیر کل حزب الله در بخش دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از ارتش گفت: ارتش لبنان بهای سیاست های اشتباه مسؤولان را می پردازد و اگر نیت برخی مسؤولان سالم بود، خون بسیاری از نیروهای ارتش حفظ می شد. برای همه ما روشن است که تروریسم در لبنان وجود دارد و کسانی که دست از حمایت تروریست ها برداشتند کمک بزرگی به ارتش کردند، اما امروز بار دیگر به بهانه مظلوم بودن تروریست ها قصد حمایت از آنها را دارند. کسی که خود را در میان مردم بی دفاع و بی سلاح منفجر می کند چه مظلومیتی دارد؟

وی افزود: مهم این است ما در مواجهه با مسائل پیرامون خود بدانیم که میان دو جبهه حق و باطل درگیری وجود دارد. برخی می گویند ایران از حزب الله حمایت می کند. این چه اشکالی دارد؟ چرا آمریکا از اسرائیل حمایت می کند و سپر هوایی برای آنها ایجاد می کند و سالانه سه میلیارد دلار به آنها کمک می کند؟ چه اشکالی دارد که از حزب الله هم حمایت شود در حالی که راه ما راه حق و راه آمریکا و اسرائیل راه باطل است؟

* همراهی با ایران برای ما افتخار است

شیخ قاسم گفت: چرا آمریکا اجازه نمی دهد به مردم یمن سلاح رسانده شود، اما اجازه می دهد به آنها تجاوز شود و میلیاردها دلار هم در این راه کمک می کند؟ آیا اگر کسی از مردم مظلوم یمن حمایت کند گناه کرده است؟!

وی افزود: ما خطاب به این افراد می گوییم از عصبانیت خود بمیرید و بدانید ما اگر با ایران هستیم، حداقل نتیجه ما پیروزی است و این برای ما افتخار است، اما شما که با عربستان هستید و از تجاوز او حمایت می کنید موجب تخریب خانه ها و کشتار ملت ها و کودکان و زنان می شوید در حالی که این مردم فقط می خواهند کشوری آزاد داشته باشند و آینده خود را رقم بزنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha