یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلیمانی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عربستان به شدت از به وجود آمدن دولت مردمی در همسایگی خود نگران بوده و لذا با هر حرکتی برخورد می کند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات یمن و تجاوز عربستان اظهارداشت: اینکه امروز آل سعود به عنوان محور حمله وحشیانه به  مردم بی دفاع یمن قرار گرفته است، امری تعجب انگیز نیست ، هرچند به لحاظ مطرح شدن خادمین حرمین شریفین از آنها انتظار نبود.

وی با بیان اینکه عربستان در صدد تحکیم جایگاه ظالمانه عبدالله صالح و حفظ موقعیت خود در منطقه است، افزود: از آنجا که مردم یمن در ادامه بیدارهای اسلامی مسلمانان در مقابل حکومت فاسد کشور خود به پا خاسته و درصدد براندازی آن برآمدند ، لذا آل سعود برای جلوگیری از این هدف به مخالفت با این حرکت برخاسته و به کشتار مردم دست زده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: عربستان به شدت از به وجود آمدن دولت مردمی در همسایگی خود نگران بوده و  لذا به با هر حرکتی برخورد می کند.

به گفته وی، آل سعود از این نگران است که مردم کشور عربستان هم به الگوگیری از انقلاب مردمی یمن، قیام کنند.

امام جمعه زاهدان، اذعان داشت: البته عربستان برای این مهم از مدت ها قبل به همراه متحدانشان  در حال برنامه ریزی بود و ابتدا تلاش کردند از شکل گیری شورای انقلاب جلوگیری نمایند که موفق نشدند ،در مرحله بعدی تلاش آنها بر این بود یمن را تجزیه کرده و شیعیان را در یک منطقه محدود کنند اما قبایل یمن با هم متحد شده و صاحب قدرت غیر قابل تصوری شدند .

وی  بیان داشت: علی رغم اینکه شورای امنیت علیه یمن بیاینه صادر کرد اما مردم یمن بیشتر با هم متحد شده و انصارالله توانست با رشد فزاینده خود نماینده اکثر قومیت ها و مردم شده و قدرت را در دست بگیرد.

این استاد حوزه، اذعان داشت: در چنین شرایطی عربستان تحت فرامین آمریکا وارد میدان جنگ شده و با کمک رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر به سرکوب قیام مردم  یمن پرداخت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این حرکت در راستای اسلام هراسی و شیعه ستیزی است، گفت: امروز استکبار جهانی به دنبال از بین بردن نسل مسلمانان و شیعیان در جهان بوده و همانطور که مشاهده می کنیم به مناطق غیر نظامی خاصی حمله کرده و انسان های بی دفاع را به قتل می رساند.

آیت الله سلیمانی، در پایان با تقسیم بندی علمای اسلام به دو دسته مستقل و وابسته ، خاطرنشان ساخت: همانطور که از اسم آن برمی آید امروز  توقعی از علمای وابسته با استکبار نیست، ولی علمای مستقل جهان اسلام امروز باید با صدای رسا و محکم به مخالفت با این حمله به پا خیزند و فارغ از هرگونه تعصبات مذهبی ،  مردم را از فتنه عربستان و هم دستانش که درصدد نابودی اسلام هستند،

به گفته وی، سرزمین یمن بخشی از بدنه و سرمایه اسلام و مسلمین بوده و امروز باید حراست شده و نگذاریم که به دست مستکبرین بیفتند. /انتهای پیام 18/313  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha