یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صالحی خوانساری

خطیب حوزوی گفت:حادثه فرودگاه جده جسارت و خیانت بزرگ به نظام و دین و شریعت بود. این حق شیعه است که باید از سوی مسئولین از خادمین دورغین عربستان گرفته شود تا دگر بار شاهد چنین جسارتی از سوی آل سعود نباشیم.

 به گزارش خبر گزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امروز در سخنانی در مدرسه امیر المؤمنین(ع) قم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن  اظهار داشت: حادثه ای که درفرودگاه جده برای دو زائر نوجوان ایرانی پیش آمده یک حادثه معمولی نیست. این موضوع لازم است از طریق مراجع قانونی و دیپلماتیک به شدت هر چه تمام تر دنبال شد تا به سرانجام مطلوب برسد.

وی افزود: همه مردم متدین و انقلابی ایران خواستار مقابله با این خادمین خائن هستند. آنها خادم الحرمین نیستند؛ بلکه خائن الحرمین هستند؛ اگرچه به تعطیلی یک امر مستحبی بیانجامد.

 این خطیب حوزه اظهار داشت: حادثه فرودگاه جده جسارت و خیانت بزرگ به نظام و دین و شریعت بود. این حق شیعه است که باید از سوی مسئولین از خادمین دورغین بیت الله الحرام گرفته شود تا دگر بار شاهد چنین جسارتی از سوی آل سعود نباشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) بانوی فداکار و همسری دلسوز و مهربان بود که تمام عمر پربرکت خود را برای دفاع از ولایت و اسلام و جهاد در راه خدا سپری کرد.

 وی ادامه داد: دخت نبی مکرم اسلام شخصیت بزرگواری بودند که توانستند همه مراحل جهاد را اعم از جهاد اکبر، اصغر، کبیرو افضل را در خود تجلی داده و بهترین و بالاترین عمل را برای خدا ارائه دهند.

سخنران این مراسم افزود: حضرت فاطمه)(س) در طول زندگی سراسر نور خود در دفاع از حق و حقیقت و ولایت کوتاهی نکرد و در مراحل زیاد این موضوع را در عمل هم نشان دادند.

 وی خاطر نشان ساخت: شاهد این قضیه این است، زمانی که حضرت زهرا(س) میان درب و دیوار قرار گرفتند و براثر ضربه دشمنان خونخوار بیهوش شدند و بعد از مدتی که به هوش آمدند متوجه درد پهلو، استخوان، کبودی بازو، سوخته شدن درب خانه و همچنین سقط شدن فرزند شش ماه خود شدند ولی شکایتی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) از این همه گرفتاری و مشکلات گلایه نکردند، بلکه بلافاصله به دنبال اساس و رکن اسلام؛ یعنی ولایت­ گشتند که آیا به حضرت علی(ع) از سوی دشمن گزندی وارد شده یا نه این همان ولایت مداری و دفاع از دین و ولایت است.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha