جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347720
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
عمره

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعلیق و متوقف شدن سفر عمره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، علی جنتی، امروز در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز زن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده، امروز، دوشنبه 24 فروردین، به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه نشوند و مورد مجازات قرار نگیرند، عمره متوقف و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده  و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته و باید واکنشی نشان داده شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا این که در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: درباره حادثه تاسف‌باری که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و قول دادند که افراد خاطی را مجازات کنند. آنها حتی تصریح کردند که این افارد را اعدام می‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha