یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی حسینی - قزوین

حوزه/ متاسفانه دولت های ما تاکنون در قبال رفتارهای سعودی کوتاه آمده اند و این روند باعث شده آنان از بزرگواری و منش مودبانه دولت و ملت ایران سوء استفاده کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با یادآوری اینکه زائران ایرانی هیچ گاه مانند مردم دیگر کشورها از سوی عربستان امنیت نداشته‌اند گفت: متاسفانه در قبرستان بقیع پلیس عربستان با باتوم به جان ایرانی‌ها می‌افتد و زائران علاوه بر تألمات روحی ناشی از غربت اهل بیت(ع) شاهد ظالمانه ترین رفتارها از طرف کشوری هستند که ادعای خادمی حرمین شریفین دارد.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی با یادآوری اینکه سالهاست عربستان سعودی با زایران ایرانی سرناسازگاری دارد گفت: هرچند مورد اخیری که برای دو نوجوان ایرانی در جده به وجود آمده اوج رذالت اخلاقی رژیم آل سعود را ثابت کرد، اما سالهاست این رژیم دست نشانده استکبار و صهیونیست روحانیون و زائران ایرانی را به بهانه های واهی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف و انزجار از اقدام اخیر سعودی ها گفت: درست است که خواندن یک رکعت نماز در مسجد النبی یا مسجد الحرام ارزش بسیاری دارد اما وقتی با مردم عزتمند ایران این گونه برخورد شود اصرار برانجام این عمل مستحبی وجهی ندارد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه دولت، باید با عربستان به شدت برخورد کند گفت: متاسفانه دولتهای ما تاکنون در قبال رفتارهای سعودی کوتاه آمده اند و این روند باعث شده آنان از بزرگواری و منش مودبانه دولت و ملت ایران سوء استفاده کنند که به نظر من وقت آن رسیده است، آل سعود پاسخ بی ادبی های خود را از ایران دریافت کند.

وی در خصوص تعلیق عمره و نظراتی که مراجع تقلید در این مورد اعلام کرده اند گفت: هر چند عمره تا حصول نتیجه محاکمه نتیجه ماموران خاطی تعلیق شده اما، باید شورای عالی امنیت ملی این مساله را بررسی کند و اگر به این نتیجه رسید که نمی توان رفتار دولت سعودی را تغییر داد و امنیت زایران را تامین کرد، آنگاه مجلس شورای اسلامی نیز پای کار می آید و این تصمیم را به صورت قانونی تصویب می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha