پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسوی لارگانی- فلاورجان

حوزه/ حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با استقبال از تعلیق عمر و مواضع روشنگرانه مراجع و علمای قم در این خصوص گفت: در گذشته نیز واکنش مراجع عظام تقلید به یک واقعه سیاسی، اجتماعی همواره مسیر تصمیم گیری متدینین را هموار کرده است.

عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، گفت: اینکه آیات عظام؛ مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و دیگر علمای حوزه در زمینه عمره هشدار داده‌اند نشانه هوشیاری و درک واقعیات از سوی بزرگان دین است.

وی گفت: وقتی مراجع عظام تقلید در این موضوع نظر داده و اعلام کرده اند وقتی قرار است عزت ملت ایران خدشه دار شود و پول مردم که رقم قابل توجهی است و سالیانه حداقل 10 هزار میلیارد  تومان از طریق حج و عمره به جیب عربستان برای کشتن مسلمانان بی گناه بحرین، یمن، عراق و ... ریخته می شود و از طرفی عزت آنان نیز زیر سوال می‌رود، لزومی ندارد برای یک امر مستحبی این همه هزینه سیاسی حیثیتی پرداخت گردد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در این زمینه هنوز مصوبه ای نداشته است گفت: طرحی تقدیم هیات رییسه شده و منتظر اقدام سعودی ها در برخورد با متخلفان هستیم، اگر مجازات قابل قبولی صورت نگرفت باید به فکر وضع قانون باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با ابراز تاسف شدید از آنچه در فرودگاه جده به وجود آمده است گفت: تمام ملت های بیدار باید این موضوع را در نظر داشته باشند و بدانند در فرودگاه جده امنیت، اخلاقی و اجتماعی وجود ندارد، بنابراین پیشنهاد می شود نه فقط ایران بلکه همه کشورهای مسلمان تا حصول امنیت کامل برای زائران بیت الله الحرام عمره را تعلیق نمایند.

این نماینده مجلس از دیگر کشورهای مسلمان خواست، تا سفرای خود را از عربستان فرا خوانند و تاکید کرد: باید کاری کنیم دیگر چنین جنایت‌هایی تکرار نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با متخلفان حادثه جده طبق احکام اسلامی برخورد شود.

وی پیشنهاد داد: اگر عربستان متخلفان را مجازات نکند، کشورهای مسلمان حج را تحریم کنند تا آل سعود بداند نمی تواند در کشوری که حرمین شریفین آنجاست هر جنایتی را مرتکب شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha