چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نهادینه شدن رهنمودهای رهبری گفت: متاسفانه عده ای با منویات رهبری شعاریی برخورد می کنند.

عنایت الله هاشمی، عضو کمیسیون صنعت و معدن، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اهمیت بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط فعلی کشور که دشمنان متعددی ما را در محاصره گرفته اند و سعی دارند مشکلاتی را برای مردم و نظام و به وجود بیاورند و باید اقتصاد کشور را  به نحوی طراحی و برنامه ریزی کنیم تا دشمنان نتوانند برایمان مشکل ایجاد کنند.

وی  گفت: باید در هر شرایطی بتوانیم سازگاری داشته باشیم تا رفتار دشمنان باعث شکست نظام مان نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدت هاست در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند گفت: سران سه قوه هم در جلسه ای جمع شدند و قول دادند که در این زمینه کار کنند و با کارشناسی و دقت در این زمینه برنامه ریزی و عمل کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از کسانی که شعار می دهند، در عمل کمتر وارد می شوند گفت: متاسفانه برخی افراد به صورت شعاری در این موارد وارد می شود و در عمل به آن صورتی که ضرورت دارد و رفع مشکلات اقتضا و ایجاب می کند، وارد نمی شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه شاید بعضا بر اساس ناتوانی و عدم برنامه ریزی این مشکلات برای کشور پیش می آید، گفت: طبیعتا یکی از بحث هایی که برای ما اجتناب ناپذیر است،این است که یارانه ها را به نحوی ساماندهی کنیم تا مردم بتوانند استفاده مطلوب تری از آن ببرند و آن مقدار درآمدی که از صرفه جویی حاملهای انرژی داریم، دولت صرف پرداخت یارانه نقدی نکند، بلکه به نحوی باشد که بهترین استفاده و راهبرد را داشته باشیم.

وی گفت: چند گزینه در این زمینه مطرح است. یکی اینکه دولت باید با برنامه ریزی زمان اجرای هدفمندی،  از سختی های اجتماعی مردم بکاهد. دوم اینکه دولت در ارائه کالاها و خدمات به نحوی برنامه ریزی کند که واسطه ها و افرادی که سودها و درآمدهای بی مورد و هنگفتی دارند و هیچ خاصیتی هم برای مردم ندارند، از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارائه کالا از تولید به مصرف را به راحتی برنامه ریزی و کنترل کنیم گفت: سازمان های شهر و روستا می توانند کالاها را از تعاونی ها خریده و به صورت میادین مختلف مستقیما به مردم ارایه کنند تا واسطه ها و دلال ها سود چند برابری را در این زمینه نداشته باشند.

هاشمی افزود: وزارت صنعت و معدن در خصوص تحویل کالا از تولید به مصرف کمتر همت می کند اما وزارت جهاد کشاورزی می تواند از همین کانال روستایی، تولیدات گیاهی و زراعی را به راحتی به صورت مستقیم به مردم ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در صورتی که دست واسطه ها کوتاه شود، هم کالا با قیمت مناسب به مردم می رسد، هم کشاورز سود بیشتری می برد و هم مردم می توانند با قیمت مناسب تری دسترسی به انواع کالاها داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: وزارت کشاورزی و صنعت باید در این زمینه همت  بیشتر کند باید پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha