سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سالک

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در کشور آمریکا بیش از 165 مرکز تخصصی- پژوهشی دینی وجود دارد، این در حالی است که آمار مذکور در کشور ما پایین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، امروز در همایش مهندسی فرهنگ نام و نام گزینی که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تمام اسامی موجود در قرآن پشتوانه دینی و تاریخی زیادی دارند و از این رو انتخاب این اسامی برکات زیادی برای خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به درج نام 25 نفر از انبیای الهی در قرآن ، افزود: مطابق روایات الهی انتخاب نام نیک از حقوق فرزندان است و فرزندان می‌توانند در  روز قیامت در صورت نداشتن نام مناسب، پدر و مادر خود را مورد بازخواست قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و رفتن جامعه به سمت پیری از معضلات کنونی کشور است، تاکید کرد:  خانواده‌های وهابیت به سرعت در حال تولید مثل با پوشش اهل سنت هستند و این زنگ خطری برای مردم کشور وشیعیان است که جمعیت آنها با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: برگزاری همایش در حوزه فرهنگ افزایش جمعیت ضروری است، البته همایش‌ها مطابق فرموده رهبر انقلاب باید کاربردی و عملیاتی باشند.

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به این که حمایت از فعالان فرهنگی کشور که در راستای احیای ارزش‌های دینی تلاش می کنند، امری ضروری است، تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور نیز ضروری است و برای انجام این کار  باید بودجه‌های بیشتری در نظر گرفته شود.

 وی با بیان اینکه در نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دو پیشنهاد ارایه شد، ابراز داشت: احیای مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب و تبدیل آن به قانون و همچنین تصویب قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر از این جمله بود.

نماینده اصفهان درمجلس همچنین با اشاره به آخرین اصلاحات قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر و تصویب آنها، گفت : قانون تجهیز و حمایت از مساجد، به عنوان پایگاه‌های اصلی موزه فرهنگ دینی را  در دستور کار این کمیسیون قرار داده ایم.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی حمایت از مراکز پژوهشی دینی را ضروری دانست و بیان داشت: در حال حاضر در کشور آمریکا بیش از 165 مرکز تخصصی پژوهشی دینی وجود دارد، این در حالی است که آمار مذکور در کشور ما پایین است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره هشدار در زمینه رسوخ دشمن تا پای دیوار خانه ها، آن را مصداقی از  زمان کنونی نیز دانست و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که دشمن بیدارتر شده و با به کارگیری تمامی رسانه های خود شامل ماهواره، فاضای مجازی و غیره  در خانه‌های ما رسوخ کرده است.

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس  افزود: چاپ 150 عنوان کتاب وهابیت و راه اندازی 7 هزار شبکه برای گمراه کردن جوانان مسلمان شیعی و همچنین 180 تلویزیون زبان فارسی برای مقابله با ایران بسیار هشداردهنده است و متاسفانه اقدام کوبنده‌ای که قابل توجه باشد برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha