جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان

حوزه/ سید عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان در ارتباط با حاشیه نشینی و مهاجرت روستائیان به شهر اظهار داشت: مسئله اشتغال، مهمترین علت مهاجرت از روستاها به شهرها است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» گفت: روستائیان و مخصوصاً جوانان روستایی به علت محدودیت زمین های زیر کشت و جوابگو نبودن درآمد کشاورزی در مقابل هزینه های زندگی، به ناچار به دنبال شغل دیگری می گردند و از این رو به سوی شهرها می آیند.

هاشمی با انتقاد از عملکرد بانک ها در حمایت از کشاورزان گفت: تسهیلاتی هم که برخی صندوقها از جمله صندوق مهر امام رضا(ع) می دهد بین 10 تا 15 میلیون تومان است که پاسخگوی هزینه های کشاورزی نیست.

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از عدم حمایت از روستائیان بیکار اعلام داشت: بیشتر روستاییان تمایل دارند در روستای خود بمانند، اما به علت بیکاری به سوی شهرها می آیند و به حاشیه نشینی و کارگر ساده شهری بودن روی می آورند که هم عزتشان زیر سوال می رود و هم آبرویشان با انجام کارهای پیش پا افتاده تهدید می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اکثر جوانان روستایی مدارک دانشگاهی می گیرند گفت: این جوان با مدرک لیسانس دیگر حاضر نیست بیل به دست بگیرد، به همین دلیل به سوی شهرها می آیند و دیگر اعضای خانواده را نیز به دنبال خود می کشانند.

وی در پاسخ به چگونگی حل مشکلات روستاییان بیان داشت: برای این امر مهم نیازی به قانون نداریم، ولی به عقیده من وزارت تعاون و کار باید برای آن برنامه هایی همانند دادن طرح و برنامه به به جوانان روستایی و ارایه تسهیلات برای انجام امور داشته باشد وقتی به روستاییان و جوانان روستایی، طرح و سرمایه داده شود آنها نیز دلگرم می شوند و در روستاها می‌مانند و به جای اینکه مصرف کننده باشند تولید‌گر می‌شوند.

نماینده سپیدان با تاکید بر بازخواست مدیران استانی توسط مسوولان وزارت کار و تعاون گفت: مدیرانی که مسوول پیگری کار روستاییان هستند باید مشخص کنند، که به چه مقدار در کار روستاییان تلاش کرده اند و یا چقدر کارشکنی کرده اند و بر اساس آن تشویق یا تنبیه شوند.

سید عنایت الله هاشمی با اشاره به اینکه وزارت کار و تعاون خود را متولی اشتغال نمی دانست گفت: اکنون این وزارتخانه متولی اشتغال است، اما بازهم می بینیم که مهاجرت از روستا اتفاق می افتد و باید به صورت جدی مشکلات روستاییان مورد بررسی قرار گیر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha